Demeo - dungeonröj i VR

Genesis

Ni dés ni maître
Tänkte säga att det verkar föra samman det sämsta med brädspel och det sämsta med dataspel, men det verkar faktiskt rätt skoj. Till och med jag skulle kunna tänka mig att spela det där.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag tänkte typ svårigheten med att styra saker i dataspel (jag är totalt inkapabel till allt vad skjutaspel heter, även på de lättaste av svårighetsgrader) och distansen, bristen på immersion, i brädspel. Men, som sagt, det verkar ju rätt lajbans ändå.

Dr_Dängrot

Myrmidon
Verkar ballt men styrningen gör mig lite opep .kan vara ett kul alternativ till att spela brädspel med polarna ☺

Rickard

Urverk speldesign
Tiden verkar mogen för VR?

Har läst recensioner på Steam att spelet har sina buggar, men de ville tydligen hellre släppa spelet och sedan jobba på det mer än att få det perfekt. Kan respektera det valet.

entomophobiac

Low Prep High Play
En halv miljon USD utgår jag från att han räknar i, och eftersom han kallar det revenue behöver det i så fall även redan ha täckt spelets budget. DET är åtminstone positivt. Men inte jättemycket pengar för en medelstor studio. Förhoppningsvis går det däremot fortsatt bra och pengarna fortsätter ticka in!

Kommer helt klart ta någon kväll och testa Demeo, även om jag nästan alltid ogillar tärningsslag som mekanik i digitala spel. :)

Känns på något sätt så antiklimaktiskt att se häftiga animationer på karaktärer som står en meter ifrån varandra resultera i en miss. XCOMs ökända 95% liksom. :D

Last edited:

Rickard

Urverk speldesign
Kommer helt klart ta någon kväll och testa Demeo, även om jag nästan alltid ogillar tärningsslag som mekanik i digitala spel. :)

Känns på något sätt så antiklimaktiskt att se häftiga animationer på karaktärer som står en meter ifrån varandra resultera i en miss. XCOMs ökända 95% liksom.
Kan vara intuitivt med tärningsslag, men jag håller med. Främst ogillar jag väntetiden på animationer... och är det miss är det ännu mer meninglöst.

Blood Bowl är full med animationer och spelet blev roligare (för mig) när jag stängde av dem. Vem minns alla animationer för Final Fantasy-spelen, där vissa kunde ta minuter att spela klart? :) Kul att se det varje gång... :sleep:

entomophobiac

Low Prep High Play
Tbh var det så jag upplevde rollspelsstrider också under lång tid…
Kan hålla med om det. Att "missa" är ju en totalt meningslös mekanik som saknar eskalering. Men det kan ju också förmedla en sorts desperation. Tänker tillbaka på alla urkassa Mutant ('84)-karaktärer som sannolikt kunde missa lador inifrån och hur galet det kändes när du väl träffade någonting. Hur farligt allt kändes när missandet var normen. Men det är ju i bordsrollspel, där din fantasi sätter gränserna. I ett spel, där animationen svart på vitt visar hur fånigt det blir så är det ju en helt annan grej. :D

Last edited: