Sedan behöver man nog inte en allt för bra demon, de kommer antagligen få svärdet "att leva sitt eget liv" eller helt enkelt bryta sig fria och döda svärdets ägare.Det är nog ganska svårt att övertala en varelse att bindas i ett objekt, enligt schamanismreglerna ligger ju svårigheten att övertala på Ob5T6 eller så, med ett i ökad svårighet för varje rang utöver 1. Fast det blir kanske lättare om man ger den ett bra erbjudande?
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Eller à la cirefalierna i Helm hundra år före Eons "nu"? Med den kraften lär föremålet typ upphöra att existera pga överbelastning... och resurserna som krävs avskräcker nog de flesta </font></td></tr></table>Man kanske kan komma upp med en intrikat plan att offra en hel stad med människor vid bindningen? Á la Full Metal Alchemist...
Nej, faktiskt inte, och skulle de göra det utan att det var en uttrycklig del av en i övrigt mycket extrem karaktär (den som jag tror kommit närmast var en utstött nekromantiker med en obotlig och dödlig sjukdom) skulle jag ta det som att jag varit en mycket dålig på att beskriva och gestalta mina SLPer och världen i stort... fast det gäller ju min grupp. (dubbelsvarade för spelarna också nu, men strunt i det).Är det nåt ni ofta stöter på föresten? Att rollpersoner ofta är solipsister? Liksom att de behandlar resten av världens människor som saker.
Då reglerna varken säger för eller emot (en demon i ett aggregat tvingas förvisso alstra, men det kan lika gärna bero på naturen hos den alkemiska process som band/binder den), kan jag bara ge min personliga åsikt, vilken är att då får du ge mig en magiteoretisk förklaring, eller åtminstone uppslag för denAnser att en varelse bunden till ett föremål är förslavad under föremålets ägare, tills föremålet förstörs.
Se L&H sid 71. Vad gäller aspekter utgör psykotropi enligt regelboken "andekraft", vilket borde räcka för att göra slut på bryderierna. Jag har för mig att det framgår ganska tydligt att andar är en mäktigare släkting andeplanssläkting till själar, och då själar är källan till psykotropi gäller ju då detta även för andar. Du behöver inte ens en magikersjäl för att kunna alstra psykotropi ur den, bara en magiker som kan alstra aspekten (se alternativa alstringsmetoder för psykotropi i SLG).Har inte hittat något stöd för det än men, anser att avlidnas själar, från tex magiker, bör kunna användas för att alstra någon form av aspekt... Igentligen Daimotropi, då jag inte sett någon annan vettig aspekt för andar. Kanske psykotropi...