Re: Kliché
Ok, visste inte att du var så ny... och det var inte alls illa menat. Men försök som någon annan skrev att få fram en anledning varför alvkulten bor där på ön i en ruin.
Jag vet inte, hade just en häftig disskution på dnd forumet och de där verkade inte bry sig heller så mkt om varför det var som det var med allt. Detta är lite OT, men jag kommer till poängen, jag tycker att det är mycket roligare att spela något som verkar lite mer "realistiskt" om det nu är möjligt i ett fantasyrollspel.
Jag har för mig att du skrev att det var en dvärg ombord på skeppet, som efter att ni blivit utsatta för skeppsbrott och gjort upp läger så försvann en dvärg... Hmm, visserligen så "kan" dvärgar åka båt, men det är inte alls ofta och de brukar ogilla det kraftigt, så chansen att det är en dvärg med på skeppet (och överlever stormen, jag tror inte att dvärgar brukar kunna simma) är rätt så liten.
Och att alvkulten bor på en liten ö i en ruin verkar också ganska konstigt, och att de vill utrota dvärgar, som jag tidigare skrev inte alls brukar åta med båt, och därför inte brukar komma till öde öar. Jag tror inte heller att alver brukar bo i ruiner.
Så försök tänk om kanske... Du behöver ju inte skippa iden om öde ö grejen, så du kan ju istället bara byta ut ruinen och dvärgar. Det kan ju vara så att alverna är rasister i allmänhet och ogillar verkligen människor, och särskilt cirefalier som de finner mycket jobbiga. Ruinen kan du byta ut till en liten alvby som ligger i en skyddad hamn där de har sina snabba skepp för att jaga människo-skepp och utrota dem!