Re: Wake up! Time to die!
"rent stämningsmässigt är världen ungefär lika spännande beskriven som i en geografibok för mellanstadiet... Fakta men inget mer..."
Men det finns en massa människor som vill ha det så. Som föredrar den sortens stil och fyller på med känslor själva. När man tänker efter, är det inte egentligen bäst att det finns alla sorters rollspel? Det finns spel för sådana som dig, och det finns spel för andra. Inget hindrar dig att du tar Eon's regler och använder dem i en värld som du gillar. Det är ju i själva verket perfekt, du kan få det bästa av alla möjliga världar och spela precis som du vill! Är inte det fantastiskt?
Tydligen inte. Du väljer att klaga på något du ändå inte vill spela med, klagomål som inte hjälper någon annan, som inte tiillför diskussionen något, som inte fyller någon som helst funktion annat än att du visat Neogames hur du skulle vilja föredra att se rollspelen. Jag tror inte det ger något, de skriver ju på deras sätt för att det är det de kan. Använd dina favoritvärldar istället, de är ju skrivna på det sätt du gillar.
Och ska du prata om rollspel generellt så är nog "rollspel"-forumet bättre. Där kan du jämföra olika rollspel med varandra och föra fram en diskussion om vilket sätt som är bäst. (Personligen tror jag att vi kommer komma fram till att smaken är som baken)
Att det finns likheter med vår egen värld tycker jag kan vara bra, då är det enklare att relatera till världen. Där kan man ha olika åsikter, alltså. Vi får helt enkelt acceptera att folk är olika.
/Riz