Var som jag.
Eller, snarare, var den som tillför det bästa. Vare sig det handlar om att vara den som skapar den roligaste/intressantaste/coolaste karaktären och spelar denna fullt ut, eller bara vara den som kläcker ur sig bäst out-of-character-humor, det handlar ju om att vara "speciell".
I min gamle spelledares fall (någon jag hyllar som en halvgud) handlade om att hela tiden lyssna på allt spelarna sade, och sedan kunna säga den perfekta saken som fick oss att antingen brista i skratt, eller tänka efter riktigt ordentligt. Varje session var speciell på grund av hans geniala karaktärsbeskrivningar och hanterande av omgivningar, hans sätt att håna, förlöjliga, gratulera och utmana alla spelare på samma gång, i en mening.
När det kommer till spelare kan jag bara ta en kanadensisk spelare jag haft att göra med: Britanny. Hon... Helt galen. Trots att hon spelade en oseriös karaktär (Mike Litoris, en överviktig Fighter med alkoholproblem och tjock irländsk dialekt) så var hon drivkraften genom hela kampanjen. Hon förstod vad som behövde göras och vart äventyret skulle, och hon tog det dit genom att spela ett levande skämt. Och det fungerade perfekt.
Men som sagt, också att ha i åtanke vad andra vill ha ut av rollspelsupplevelsen, och sedan ge detta. Att helt enkelt veta allt om alla, men bara avslöja det genom att förhöja spelmötets kvalitet hundrafaldigt.