Ok, mina uppgifter till statistikinsamlingen:
Skägglös, överviktig och med inlämningsuppgifter och tentor kvarliggandes från de tre åren på dataingenjörsprogrammet på Chalmers (högskoleingenjörsutbildningen).
På gymnasiet blev det komboprogrammet Natur/Samhäll (dom slog ihop båda programmen första året och sedan fick man välja inriktning, för min del blev det Natur/Teknisk, fanns inget tekniskt programm på skolan jag gick på).
Datordebut vid runt 7 eller 8 års ålder (kan vara tidigare, kommer inte ihåg så bra).
Före detta kass schackspelare, hade 1196 i rating sist jag kollade, men destu bättre schacktränare, jag och en numera god vän tränade nybörjare i den ädla konsten att spela schack. Bör dock tillägga att jag inte utövar något aktivt schackspelande längre, jag tröttnade på det efter 10 år (började när jag gick i första klass på grundskolan).
Simsportutövare sedan runt 10 års ålder ifall jag minns rätt. Slutade träna ren simning för runt 5 eller 6 år sedan och bytte då till vattenpolo.
Yrkesverksam som tidningsbud på söndagar (vad fan! Annars hade jag aldrig varit uppe såhär tidigt på en söndag... hmm, snart dags att sova). Har även ett halvårs erfarenhet som statsanställd datatekniker vid försvarsmakten, visst är det underbart med byrokratin som förstör våra statliga verk? »Är den här programmvaran godkänd av MUST? ... Tyvärr, då får du inte använda den ifall den inte är det»
Super gör jag ibland, det händer att mina hårdrockspolare fixar fester som man måste närvara på och då blir det ofta Carlsberg Sort Guld eller något gott holländskt öl (Heineken t.ex.). Det händer även att jag drar ut på krogen och fester, de senaste gångerna har det blivit såkallade "goth-ställen" som Monochrome eller hårdrocksställen som Rockbaren. Lyssnar på allt möjligt men har på senare tid fått upp ögonen för band/artister såsom Tom Lehrer, Lacuna Coil (dessutom är ju Scabbia så jävla snygg), Moonspell.
Två av de bästa filmerna jag vet är Dogma (grymt bra satir) och Rosens Namn (skön stämning), gillar ju även många andra filmer, men dessa två är jäkligt bra.
/Seinet Wintermute - Hoppas det räcker för att utesluta mig ur majoriteten, man vill ju inte vara som alla andra