Och här trodde jag att det var Arkimedes som höll båtarna flytande, inte ytspänningen...En bok om ockulta fenomen (i vilken man kan läsa att Bermudatriangelns skeppsätande förmåga förmodligen är gasreserver på havsbotten som, HÖR OCH HÄPNA, förstör ytspänningen på havet ovanför så båtar sjunker).
Jag trodde att Bermudatriangelns hemlighet var att det inte finns någon hemlighet, att den bara är en statistisk synvilla, att i den mån fler haverier skett där än någon annanstans, så är inte avvikelsen större än att den kan förklaras med slumpen.OId news
Den verkliga hemligheten är att författare som vill sälja böcker som handlar om övernaturliga fenomen inte är så noggranna med sådana där småsaker som sanningen. För att göra sin påhittade triangel lite mer spännande så flyttar de in en del haverier i triangeln från helt andra platser, eller så påstår de att ett fartyg sjönk under mystiska omständigheter när det i själva verket gick under i en storm, och vips, när man tagit bort de felaktiga påståendena, då har man kvar ungefär lika många olyckor som man kan förvänta sig i ett område med den mängden sjötrafik.Jag trodde att Bermudatriangelns hemlighet var att det inte finns någon hemlighet, att den bara är en statistisk synvilla, att i den mån fler haverier skett där än någon annanstans, så är inte avvikelsen större än att den kan förklaras med slumpen.
Är inte metan tyngre än luft?Enligt metangas-teorin för Bermuda så kan samma appliceras på flygplan, förutsatt att de är hyfsat lågtflygande. En stor metangasbubbla som stiger genom luften ska tydligen göra det svårt för flygplan, men om det är sant är en annan sak.
OK, bra att veta. Med andra ord, om någon lägger av en rökare så ska man lämna rummet krypande längs golvet.Metan är lättare än luft. Metans densitet är ungefär 0,72 kilogram per kubikmeter, medan kväve väger ungefär 1,25 på samma volym och syre ännu lite mer.