Det tror jag @ceruleanfive kan svara på!Jag saknar Fummelpodden. Det kommer något guldkorn avsnitt då och då men jag saknar de ordinarie avsnitten. Någon som vet vad som hänt med den?
Vad roligt att höra!Jag saknar Fummelpodden. Det kommer något guldkorn avsnitt då och då men jag saknar de ordinarie avsnitten. Någon som vet vad som hänt med den?
Hoppas att ni kommer tillbaka min vänVad roligt att höra!
En kombination av covid, personliga grejer, och andra åtaganden har gjort att det har blivit svårt att hitta tiden att ses, spela in podd, och redigera. Framtiden får utvisa ifall vi kan få igång den igen framöver.
Hoppas!Vad roligt att höra!
En kombination av covid, personliga grejer, och andra åtaganden har gjort att det har blivit svårt att hitta tiden att ses, spela in podd, och redigera. Framtiden får utvisa ifall vi kan få igång den igen framöver.
Jösses vad du låter annorlunda än vad jag trodde du skulle göraJag är gäst i avsnitt 3!
Hoppas jag låter bättre än jag skriverJösses vad du låter annorlunda än vad jag trodde du skulle göra
Jag var bara inte beredd på skånskan! Vilket säger mer om mina fördomar än om något annat.Hoppas jag låter bättre än jag skriver
Jag är från Trelleborg också så det är den sämst Skånskan dessutomJag var bara inte beredd på skånskan! Vilket säger mer om mina fördomar än om något annat.
Hitta någon som spelar ett äventyr du har ett förhållande till? Det är det enda som jag kunnat uppbåda något intresse för, men det kan å andra sidan vara riktigt kul.Om vi leker med tanken att jag faktiskt skulle ta mig tiden att lyssna på en AP-podd - vilken ska jag då välja? Vilken är bäst? Och varför?
This. Jag har märkt av att det är lite av en träningsbar egenskap att lyssna på podd, lite på samma sätt som att läsa böcker. I början hade jag jättesvårt för att hänga med när jag lyssnade, men fastnade ändå i vi spelar rollspels konflux-svit. Eftersom jag spelat kampanjen massor med gånger var det lite som att se en adaption av en bok jag läst som liten, och jag kunde stanna kvar i lyssnandet tack vare att jag själv kunde relatera till händelserna. Sen efter ett tag märkte jag att det också gjorde att jag fick lättare att lyssna på deras kampanjer som jag inte hade någon som helst relation till, och även andra poddar.Hitta någon som spelar ett äventyr du har ett förhållande till? Det är det enda som jag kunnat uppbåda något intresse för, men det kan å andra sidan vara riktigt kul.
Hela Blades in the Dark är ju upplagt så.Att kunna spela flashbacks för att sedan låta dem påverka nutiden är superintressant. Finns det andra äventyr som gör samma sak?
Aha, coolt!Hela Blades in the Dark är ju upplagt så.
Lamentations of the Flame Princess-äventyret Thulian Echoes av Zzarchov Kowolski har ett upplägg där spelarna hittar en gammal dagbok över hur en äventyrargrupp många hundra år tidigare utforskade äventyrsplatsen. Dagboken skapas genom att de får spela ut händelserna (fritt) med färdiga rollpersoner, och vad de gör och inte gör påverkar sedan hur den "nutida" äventyrsplatsen ser ut flera sekler senare i det "riktiga" äventyret.Har precis lyssnat på "The last hope" skrivet av Magnus Seter och spelat av Red Moon roleplaying.
Ett fantastiskt äventyr som verkar innehålla tidsförskjutningar där man spelar både i nutid och en dåtid. Tycker det är en genialisk idé som jag inte begriper att jag stött på förut. Att kunna spela flashbacks för att sedan låta dem påverka nutiden är superintressant. Finns det andra äventyr som gör samma sak?
...så kan du testa Rollspelsmåndag. Skönt opretto med stor variation av spel. Annars tycker jag att du, som om jag minns rätt har brist på lämpliga spelare på hemmaplan, ska dra ihop lite OSR över nätet.Om vi leker med tanken att jag faktiskt skulle ta mig tiden att lyssna på en AP-podd...
Jo, jag gör kanske det med tiden....så kan du testa Rollspelsmåndag. Skönt opretto med stor variation av spel. Annars tycker jag att du, som om jag minns rätt har brist på lämpliga spelare på hemmaplan, ska dra ihop lite OSR över nätet.
Ptja, AP är i allmänhet inte min kopp te men Rollspelsmåndag är avslappnat och naturligt så som lyssnare känns det nästan som att sitta med vid spelbordet. En helt okej kompensation om man inte kan spela själv.Rollspelsmåndag låter coolt.
Nä. inte min heller uppenbarligen, jag har aldrig lyssnat på en AP-podd, men funderar på det - tänker man kan få lite perspektiv på sitt eget spelledande genom det? Men allt handlar om tid, tid, tid. Har inte ett jobb som går att kombinera med slölyssnande.Ptja, AP är i allmänhet inte min kopp te men Rollspelsmåndag är avslappnat och naturligt så som lyssnare känns det nästan som att sitta med vid spelbordet. En helt okej kompensation om man inte kan spela själv.