Rangertheman
Myrmidon
Tusen tack!! Precis den är det.Kan det vara Finlir du tänker på?
Tusen tack!! Precis den är det.Kan det vara Finlir du tänker på?
Har inte lyssnat på hela än, men både jag och Payam (som är en del av kärngänget i min AD&D-grupp) skrattade väldigt gott åt den Klassiska Marxisten. Guld!Nu kommer fortsättningen av Den Svarta Jorden i Västra Götaland i podd-format. Del 1 ligger ute redan nu. Fortsättningen kommer släppas på söndagar under sommaren. Finns tillgängligt på Soundcloud, Spotify och Radio Noden.
De övergrivnas armé är de som kommit igång bäst.Jag har precis börjat spelleda Drakkejsarens Hemlighet, kampanjen som följer med DoD23. Vilka bra poddar finns det som kört några av äventyren därifrån?
Det behöver inte specifikt vara sådana som kör hela kampanjen. Lösnummer med de enskilda äventyren funkar bra de med. Jag har insett att jag spelleder äventyr bättre om jag lyssnat på poddar som kört dem innan och jag är ute efter inspiration.De övergrivnas armé är de som kommit igång bäst.
Sen har ju folk spelar Ridders rös också, men inte riktigt själva kampanjen.
På rak arm:Det behöver inte specifikt vara sådana som kör hela kampanjen. Lösnummer med de enskilda äventyren funkar bra de med. Jag har insett att jag spelleder äventyr bättre om jag lyssnat på poddar som kört dem innan och jag är ute efter inspiration.
Altors Vidder har även spelat Orakelgrottan.På rak arm:
Altors Vidder - spelade Ridders rös
Snubblade på den härför leden, gladeligen överraskad, allt är genomlyssnat. Det är ju inte strösslat med svenska pratpoddar för rollspel så man blir ju extra glad när sånt dyker upp. Då jag inte är ett stort fan av skräckrollspel så var första avsnittet "Skräckrollspel" extra intressant. Och, ja, Mutant är jag ju ett stort fan av så det blev ju också extra intressantMin kompis Martin har dragit igång en podd som heter FINLIR. Snack om olika rollspel rent allmänt. Lite diskussion men mer anekdotiskt och genomgång av olika spel, upplägget kommer utvecklas efter hand. Hittills har det snackats om Skräckrollspel, Lovecraftianska spel och Mutant. Mer kommer inom en snar framtid https://martinjkallstrom.podbean.com/
Ah vad roligt, det ska jag hälsa Martin, då blir han glad! Avsnitt nr 4 kommer väldigt snart. Och jag håller med, En till AP-podd kanske inte riktigt behövs just nu.Snubblade på den härför leden, gladeligen överraskad, allt är genomlyssnat. Det är ju inte strösslat med svenska pratpoddar för rollspel så man blir ju extra glad när sånt dyker upp. Då jag inte är ett stort fan av skräckrollspel så var första avsnittet "Skräckrollspel" extra intressant. Och, ja, Mutant är jag ju ett stort fan av så det blev ju också extra intressant
Keep up the good work!
Pfft, det behövs alltid fler AP-poddar.Ah vad roligt, det ska jag hälsa Martin, då blir han glad! Avsnitt nr 4 kommer väldigt snart. Och jag håller med, En till AP-podd kanske inte riktigt behövs just nu.
Det är ju alltid bra med poddar om och med rollspel och med rollspelande. Just Finlir kommer dock aldrig bli en AP-podd .Det gör andra så mycket bättre.Pfft, det behövs alltid fler AP-poddar.
Det var precis vad Spelsnackarna sa!Just Finlir kommer dock aldrig bli en AP-podd .
Och Bortom Bortom.Det var precis vad Spelsnackarna sa!
För mig, som inte orkar med att lyssna på AP, är det enormt tacksamt med en snackpodd. Som dessutom är bra!Ah vad roligt, det ska jag hälsa Martin, då blir han glad! Avsnitt nr 4 kommer väldigt snart. Och jag håller med, En till AP-podd kanske inte riktigt behövs just nu.
Många poddar som ska lyssnas och man vill ju vara i bra stämning för upplevelsens skull (set and setting, ni vet) så det har tagit sin rundliga tid innan jag kunde lyssna men nu var det läge - och vilken upplevelse det blev!Nu kommer fortsättningen av Den Svarta Jorden i Västra Götaland/.../
Hej poddfolk!
Finns det någon AP-podd på svenska som språkligt och innehållsmässigt skulle passa för en lyssnare på en sådär 10 år? Finna Dolda Ting är sönderlyssnad sedan länge …