Tss. Vid de få tillfällen då jag någonsin lagar mat, består mitt register av följande:
Pasta med färdig sås, eller pulverblandningssås
Pasta med färdiga köttbullar
Pyttipanna från frysdisk
Fiskgratäng från frysdisk
Vårrullar från frysdisk
Tomatsoppa (enklaste tänkbara recept)
vid riktigt lyxiga och sällsynta tillfällen lagar jag ibland, alldeles själv:
Tacos
Lövbiff med bearnaisesås och pommes frittes
Det är allt jag någonsin lagar. Jag har vid enstaka tillfällen försökt mig på renskav, korv stroganoff, köttfärssås och tikka masala, men det är rena engångsföreteelser.
I praktiken består min diet till 75% av pizza, falafel, kebab, gyros, kinamat, thaimat eller vietnamesmat. De återstående 25% är pasta.
Så ni har ingenting att komma med i jämförelse. Jag -lever- på snabbmat. Och inte på det bra, hippa, 'jag är för stressad och viktig för att hinna laga mat och har skitfet lön så jag har byggt om mitt kök till yacuzzi och äter på Rådhuskällaren varje dag med en het brud från jobbet'-sättet, utan mer 'jag är för sunkig och apatisk för att någonsin orka göra annat än köpa en kartellpizza av en turkgangster-lookalike på Värnhem och förtära den framför datorn'-sättet. Yehaw.
Men inget ont som inte för något gott mig sig; jag tror jag har blivit skitbra på att laga pasta. Så bra det nu går att bli på den ädla konsten. That's gotta count for something.
- Ymir, solar sig i sin misär