Varulv Det dolda ger kaos R1

Impetigo

Ärkebiskop
Du borde ha förtydligat att du är bybo när du skrev att du kan nattmörda. Du kan inte förusätta att alla ska förstå att det är helt normalt att en bybo kan nattmörda och dumförklara oss som inte har spelat spel där detta är en möjlighet. Röst ligger kvar så länge, sorry.
Det var inte meningen att dumförklara någon men hade jag varit ulv hade jag ju inte skrivit det i tråden.

Om bara ulvar kan ha nattmord så är ju som du säger alla med nattmord ulvar men då hade de ju inte skrivit i tråden att de har nattmord.

Det jag menade när du uppfattade det som dumförklarande var att alla som har spelat länge (Sidd och Octa i detta fall) vet vad en vigilantroll (bybo med nattmord) är och att det är en grej.

Octagonal

Swashbuckler
Ja, nej det är alltså inte så det står i mitt pm. Det har jag aldrig påstått heller.
Du skrev det då. Håller dig fortsatt som röd då det är alldeles för sent att skriva detta nu.
Det som grönar dig en aning är att du skriver att förmågan fungerar när en spelare kommer hem vilket stämmer överens med min egna förmåga.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Varför är jag rödast?
För att ditt case är papperstunt och det känns som att du medvetet försöker låta bli att förstå andras ståndpunkter, för att du vill hamra in en big swing som börjar gå emot. Jag såg tidigt i rundan hur du ville klistra ihop andra spelare (mig och Impe exv i en tidig post) och jag uppfattar många av dina inlägg som mer brunsmetning än substans.

Octagonal

Swashbuckler
Förstår inte vad du menar här
Att skriva att du är siare om inte SL skrivit till dig att du är siare är märkligt. Och även om du är siare är det konstigt att direkt outa och ge sådan värdefull information till ulvarna. Framförallt så tidigt i spel, om det visar sig att det finns fem andra siare är det inte så farligt men att i typ första posten skriva det som du gjorde tycker jag inte är logiskt.

Octagonal

Swashbuckler
För att ditt case är papperstunt och det känns som att du medvetet försöker låta bli att förstå andras ståndpunkter, för att du vill hamra in en big swing som börjar gå emot. Jag såg tidigt i rundan hur du ville klistra ihop andra spelare (mig och Impe exv i en tidig post) och jag uppfattar många av dina inlägg som mer brunsmetning än substans.
Stämmer att jag drevar och röjer. Om det gör mig till ulv så fair enough:giggle:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Att skriva att du är siare om inte SL skrivit till dig att du är siare är märkligt. Och även om du är siare är det konstigt att direkt outa och ge sådan värdefull information till ulvarna. Framförallt så tidigt i spel, om det visar sig att det finns fem andra siare är det inte så farligt men att i typ första posten skriva det som du gjorde tycker jag inte är logiskt.
Vänta nu, det handlar ju om att använda ett språk som används i varulvsspel i det här fallet. Är inte särskilt svårt att tolka en förmåga som siare, även om SL inte säger det rakt ut. Jag håller med att det är väldigt svårt att följa med i ditt resonemang även om jag försöker.

Octagonal

Swashbuckler
Du kan exempelvis skriva att "som jag tolkar texten jag fick av SL är jag siare." Att rakt ut skriva att "jag är siare" är något annat.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Du kan exempelvis skriva att "som jag tolkar texten jag fick av SL är jag siare." Att rakt ut skriva att "jag är siare" är något annat.
Jag är verkligen hemskt ledsen, men det känns som du hängt upp dig på en sak som tyvärr gör att du ser misstänkt ut, i vilket fall i mina ögon. Med det sagt, om du åker ut och är bybo, så har du genom reaktioner på dina utfall gett något att analysera.

Sidd

”Bybo”
Som brynolf säger har jag en vigilanteförmåga, att @Big Mama läser det som direkt ulvigt må vara förlåtet men att @Sidd och @Octagonal gör nummer av att det ska vara uppenbart ulvigt tycker jag är klart märkligare.

sidd skriver nåt märkligt om attjqg inte ”skriver nåt om hur fluffet skulle se ut för en bybo med natmord” och röstar därför påmig. Kan du förklara vad du menar med den frågan Sidd? Varför skulle jag skriva fluff och inte säg Brynolf till exempel? Eller menar du att en bybo med nattmord är nåt du aldrig hört talas om?

Skummast än så länge är dock @Vimes lilla instick om att ”Impetigo har redan outat” som att det var detta som på nåt sätt fällde avgöenadet mellan outa eller inte. Vad menar du här Vimes? Varför är just min outning konstig eller fel? Är purgatorisk ordningsföljd ett begrepp du
Nu får ni stå ut med mig och 10 tim eftersläpning:
Jag tänker mig att SL stratten gör lite fluff av hur rollerna används. Det är tidigt i rundan när jag slänger ut min röst (jag vet ju att jag ska vara frånvarande så jag vill visa aktion å få er andra att röra på er👍)
Tycker det är konstigt att ni flera outar utan att de flesta rådfrågats om saken. Det kan faktiskt komma upp vettiga argument mot och det kan vara bra att klura ut i vilken form, hur mycket som ska avslöjas👍

Octagonal

Swashbuckler
Kommer iallafall inte runt att det är ytterst konstigt av Brynolf att outa direkt och ge den potentiellt spel-avgörande informationen om vem som är siare direkt.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Kommer iallafall inte runt att det är ytterst konstigt av Brynolf att outa direkt och ge den potentiellt spel-avgörande informationen om vem som är siare direkt.
Vi var fem spelare som propsat för massoutning innan det började och det var konstaterat att alla individuella förmågor är värda mindre eftersom SL sagt att alla har minst en förmåga. Är det då verkligen så konstigt?

Brynolf

Orange
Nu får ni stå ut med mig och 10 tim eftersläpning:
Jag tänker mig att SL stratten gör lite fluff av hur rollerna används. Det är tidigt i rundan när jag slänger ut min röst (jag vet ju att jag ska vara frånvarande så jag vill visa aktion å få er andra att röra på er👍)
Tycker det är konstigt att ni flera outar utan att de flesta rådfrågats om saken. Det kan faktiskt komma upp vettiga argument mot och det kan vara bra att klura ut i vilken form, hur mycket som ska avslöjas👍
Nå, nu har alla outat utom du i alla fall, så ut med bönorna nu!

Octagonal

Swashbuckler
Är det då verkligen så konstigt?
Vi kanske har helt olika spelstil här. Ytterst sällan man får äran att vara byns siare. Att direkt outa detta till byn och riskera nattmord som första man ut på plankan hade åtminstone inte jag själv gjort.

Octagonal

Swashbuckler
Med en random tråkig förmåga som inte går att förstå är det ju något helt annat

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Tillbaka. Har jag missat att någon tagit upp @fjodorsenuba s förmåga? "När jag blir utröstad eller mördad så får ni info om det... okej?" "Jag får reda på information om den döda" Vad betyder detta? Det är inte ett förtydligande på något sätt och fortfarande världens konstigaste förmåga!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Med en random tråkig förmåga som inte går att förstå är det ju något helt annat
Jag tror det här roten i alla missförstånd, du ser det som oklart medan många av oss andra ser en viss klarhet i vad förmågorna gör. Tror det är det som ställer till det och gör att vi talar förbi varandra, om det nu är så att du är bybo.