Varulv Det dolda ger kaos R1

Impetigo

Ärkebiskop
Tagga gärna mig om ni vill argumentera för eller mot massoutning så att jag kan kika in om en stund och i bästa falla snabbt fatta ett beslut att outa.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Tagga gärna mig om ni vill argumentera för eller mot massoutning så att jag kan kika in om en stund och i bästa falla snabbt fatta ett beslut att outa.
Hittills är vi väl fyra för, så lutar väl mot massoutning. Får se kan ju dyka in argument mot när fler vaknar till.

Uppdatering i start posten: DEADLINE: Deadline för att skicka förmågeanvändning i PM till mig är 5 minuter efter spelstopp. (idag 21:05)
Inget inskick innan dess = ej använd förmåga

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Tjoflöjt! Tight med <12h R1 på en helg. Jag har en del planerat idag och sen kvällsmys med familjen ikväll, gissar att jag inte är ensam om det. Sticker in i simhallen med åttaåringen nu, så jag har inte så mycket att bidra med mer än att jag också är för outning.

Ses om en stund

Sidd

”Bybo”
Jag har en liten fundering om olika förmågor: om jag använder min bra-för-byn-grej så verkar det betyda att jag kan exponeras för andra lirares förmåga.
Funkar era på samma sätt?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag kan göra hembesök och se om något sticker ut i hemmet hos andra spelare. Riskerar dock att bli sedd under min kvällspromenad.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Jag kan se vem en annan spelare besöker under nattfasen.

Beslutet fattades visst utan argumentation, så vad kan du göra @Impetigo ?

@Sömniga Isaac vi brukar pingpongouta så att inte ulvar ska kunna vänta på taktiskt läge. Och jag tycker det är suspekt att @Brynolf pingpongar mig när jag annonserar frånvaro kommande timmar. Men nu åker telefonen in i skåpet

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
@Sömniga Isaac vi brukar pingpongouta så att inte ulvar ska kunna vänta på taktiskt läge. Och jag tycker det är suspekt att @Brynolf pingpongar mig när jag annonserar frånvaro kommande timmar. Men nu åker telefonen in i skåpet
Tack! Jag misstänkte något sådant, samtidigt är jag lite bränd av tidigare spel där folk hugger förskräckligt snabbt oavsett vad man gör. Så lever och lär.

Brynolf

Orange
vi brukar pingpongouta så att inte ulvar ska kunna vänta på taktiskt läge.
Ibland och ibland inte. Jag tycker det finns ett värde i att låta outningarna ske fritt också, så kan man läsa ett och annat ur när folk väljer att kliva fram.

Just nu har väl Impe fått bollen men jag tycker det är fritt fram att dribbla bort honom och norpa den egentligen.

Octagonal

Swashbuckler
Spännande att vara igång! Deadline redan idag var ju lite tajt men kul, nu kör vi. Således viktigt att alla kommer in i spel snabbt. Har inte hunnit läsa igenom alla regler ska tilläggas. Ska på fotboll nu på eftermiddagen och dricka lite bärs efter så kommer missa stora delar av rundan. Ska försöka skriva lite på mobilen nu innan och sticka hem lite tidtagare ikväll och bidra lite✌

Impetigo

Ärkebiskop
Häger kan tydligen bada. Ordet är fritt! @Impetigo tex?
Jag kan nattmörda. Det finns begränsningar på mina nattmord, dels kan jag inte mörda varje runda och dels är det en fråga om hur exponerad målet är. Alla verkar hittills förstå hur man exponeras tänker jag.

Sidd

”Bybo”
Jag kan nattmörda. Det finns begränsningar på mina nattmord, dels kan jag inte mörda varje runda och dels är det en fråga om hur exponerad målet är. Alla verkar hittills förstå hur man exponeras tänker jag.
Röst: @Impetigo

Ser det som att denne här nu med allmänna outningar vill förekomma att bli Siad. Impe skriver inget om hur fluffet skulle se ut för en bybo med Nattmord osv

Bra ändå för byn att fatta regeltänket med Nattmord och aktivitet👍

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Aight, smärre panik över att rundan slutar redan ikväll 😅 Jag tog sönder innerskärmen på min mobil för ett tag sen så jag kan inte spela utanför hemmet längre. Så kommer inte vara lika härjig som annars.