Ja, vigilante-förmågan, som en bybo med mord brukar kallas, är en typisk sån grej som kan göra det möjligt för byn att vinna även om de är färre än ulvarna. Tycker inte vi ska spekulera mer förrän alla har outat.Mitt resonemang grundar sig mer på vad som skulle kunna göra att en ensam bybo kan vinna mot ulvarna annars, om ett sådant scenario uppstår. För mig så gör det varken att Impe är grönare eller rödare i det här fallet. Folk får gärna upplysa mig om det finns andra saker jag inte tänker på.
Jag har ingen statistik på det, men jag har nog varit väldigt outningsglad det senaste året ungefär.Det förvånar mig att Brynolf & Impetigo & Hägern (nån mer?) svängt 180 grader i frågan om att outa förmåga vs att inte göra det. Brukar ni inte smälla den på fingarna som föreslår en sådan sak?
Ja, det är väl smart? Eller är du ulv som gärna vill ha alla bybors roller ordagrant citerade innan du kommer ut själv?Sen ska det tydligen också göras lite småhemligt, så bybor ska förstå men inte varulvar?!?
Ok, då är jag med på vad det innebär. Såg att den rollen nämndes tidigare men tänkte inte mer på det. Tack för delad visdom.Ja, vigilante-förmågan, som en bybo med mord brukar kallas, är en typisk sån grej som kan göra det möjligt för byn att vinna även om de är färre än ulvarna. Tycker inte vi ska spekulera mer förrän alla har outat.
Men outa får ni gärna göra förr än senare. Vad ska vi göra fram till kl 16 tycker ni?
Få in Basse och Fjodor i spel?Men outa får ni gärna göra förr än senare. Vad ska vi göra fram till kl 16 tycker ni?
Varför det skulle vara suspekt får du gärna förklara sen. Tror du jag vill låtsas ha en snabb massoutning men egentligen vill jag att det ska ta tid?
Jag tyckte du pingpongbollade till mig med ditt ”vad kan du Häger”, och att starta en pingpongoutning mot någon som precis skrev att han skulle iväg kändes som ett sätt att få outningen att ske väldigt långsamt under R1.Ibland och ibland inte. Jag tycker det finns ett värde i att låta outningarna ske fritt också, så kan man läsa ett och annat ur när folk väljer att kliva fram.
Just nu har väl Impe fått bollen men jag tycker det är fritt fram att dribbla bort honom och norpa den egentligen.
Var inte det här på grund av diskussion innan spel där en drös var ganska trötta på långa första rundor?Finns det någon spelmekanisk anledning till att rundan är så kort, eller är det bara Stradh som är utled på långa R1? Tänker att den borde vara 24/36 timmar iaf om det bara är för att få en kortare R1. 11 timmar R1 känns som att det är pga mekanik.
Jo, men 11 timmar är extremt kort för en runda, så det var därför jag funderade på om det var spelmekaniskt snarare än en preferens för kortare rundor. Det är ju alltid folk som bommar spelstart, inte kan spela vissa tidsperioder under en dag osv, så att inte ha 24 timmar för en runda gör att spelarbortfallet riskerar att bli stort. Speciellt för R1.Var inte det här på grund av diskussion innan spel där en drös var ganska trötta på långa första rundor?