Varulv Det dolda ger Kaos R2

Octagonal

Swashbuckler
Haha, va fan, jag hänger inte med här alls.
Först har han en förmåga. Sedan ändrar han sig och har en annan förmåga som rent praktiskt är samma som min och Sidds men formulerad helt annorlunda. Vad hängs inte med i? Ulvar ni tillsammans?😇

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Först har han en förmåga. Sedan ändrar han sig och har en annan förmåga som rent praktiskt är samma som min och Sidds men formulerad helt annorlunda. Vad hängs inte med i? Ulvar ni tillsammans?😇
Näe alltså, formuleringen som postades innan från Hägerns andra post tolkar jag ju som att Häger går hem till någon och sen stalkar efter denne för att se varthän hen tar vägen. Till skillnad från dig som går hem till någon, sätter dig i en buske utanför hans hus och klockar när hen kommer tillbaka.

Sidd

”Bybo”
Ja, alltså det är min förmågas exakta formulering jag klistrade in. Jag tolkade den från början som att jag får veta vart en annan spelare går, men det står inte explicit.

Men ja, eftersom jag har en förmåga som påminner om andras förmågor men inte är ordagrant identisk blir jag misstänksam mot att de som har identiska förmågor har kopierat andras.
Ditt svar här håller inte Hägern.

Du har som Octa upptäckt först formulerat en förmåga (som vi andra inte har) och sen ändrat dig.

Sen så försöker du här nu snacka bort ditt problem med att försöka föra över diskussionen till andras liknande formuleringar; ergo försöker du komma undan och lysa med strålkastaren på annat.

Dina 2 förklaringar har ju olika betydelse.

Röst: @Hägerstrand

Octagonal

Swashbuckler
Näe alltså, formuleringen som postades innan från Hägerns andra post tolkar jag ju som att Häger går hem till någon och sen stalkar efter denne för att se varthän hen tar vägen. Till skillnad från dig som går hem till någon, sätter dig i en buske utanför hans hus och klockar när hen kommer tillbaka.
Fair enough men nu bekräftade Hägern att så inte var fallet.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Och som jag skrev så var det ju väldigt "olyckligt" för Häger att han int3 fick utslag på förmågan i R1 så det är ju helt klart något att nysta vidare i i R3.

Sidd

”Bybo”
Ni som röstar på BM: tror ni att en ulvaBigMama skulle dra samma vals om att vara Väktare som ulvaVimes?
Nej!
Brukar det vara Väktare på ulvlaget?
Nej.
Brukar det vara Väktare på Byalaget?
Ja.
Har nån annan outat Väktare?
Nej.
Har BM haft bra koll på R1?
Nej!
Räddade BM ulvaVimes med sin Väktning?
Nej.
Kan ni rösta på nån annan än BM?
Ja.
Kör Sidd ledande frågor?
😇

Octagonal

Swashbuckler
Får se om BM kan skydda sig själv nu, isåfall ser det ut som att Brynolf åker...

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Vill bara passa på att flagga för att om ulv-BM inte alls har någon väktarförnåga, utan en röstmixtringsförmåga är det bra om det inte är jämnt i de två toppdreven. Så vi inte ger ulv-BM en chans att rädda sig själv genom att stoppa en av rösterna.

Octagonal

Swashbuckler
Allt Sidd skrev ovan med sina ledande frågor ser ut att stämma. Det är inte försent att stanna tåget än!

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Ni som röstar på BM: tror ni att en ulvaBigMama skulle dra samma vals om att vara Väktare som ulvaVimes?
Nej!
Brukar det vara Väktare på ulvlaget?
Nej.
Brukar det vara Väktare på Byalaget?
Ja.
Har nån annan outat Väktare?
Nej.
Har BM haft bra koll på R1?
Nej!
Räddade BM ulvaVimes med sin Väktning?
Nej.
Kan ni rösta på nån annan än BM?
Ja.
Kör Sidd ledande frågor?
😇
Hennes claim var ju att det inte fanns någon väktare i byn heller, utan att hon fick det i efterhand som divine intervention.

BMs story håller inte. Försvaren av BMs story håller inte. Men Octa är snabb på att lajka den här efterhandskonstruktionen i hopp om att sistaminutenförsöket att rädda BM ska få fäste.

Octagonal

Swashbuckler
Hennes claim var ju att det inte fanns någon väktare i byn heller, utan att hon fick det i efterhand som divine intervention.
Enligt SL var ju meddelandet redan skrivet men inte ivägskickat. Sen om BM skrivit det för att det är lite kul är ju en annan femma.
Har du koll på din egna förmåga?;)

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Alltså, jag vet inte vilket svar jag får ifall min förmåga träffar. Jag vet det jag skrivit.

jag tycker inte att den är tydligt skriven. Jag föredrar personligen att man inte blandar in en massa fluff i regler och förmågebeskrivningar.

Octagonal

Swashbuckler
BMs story håller inte. Försvaren av BMs story håller inte. Men Octa är snabb på att lajka den här efterhandskonstruktionen i hopp om att sistaminutenförsöket att rädda BM ska få fäste.
Vad av det Sidd skrev håller inte? Förklara gärna för jag förstår inte :giggle:

Sidd

”Bybo”

Så du menar att två ulvar drar samma vals om att vara Väktare båda två.
Min spaning hade ulvVimes garanterat tippsat BM om i ulvatjatten för länge sedan om så vore fallet.
BM kom inte på det själv.
Nej jag tror inte BM sitter i samma ulvtjatt som Vimes.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Noterar att både Octa och Basse, mina två rödaste, håller sig borta från att rösta på BM. Så om BM är röd...

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Så du menar att två ulvar drar samma vals om att vara Väktare båda två.
Min spaning hade ulvVimes garanterat tippsat BM om i ulvatjatten för länge sedan om så vore fallet.
BM kom inte på det själv.
Nej jag tror inte BM sitter i samma ulvtjatt som Vimes.
Det tror inte jag heller. Jag tror att det finns två ulvchattar, eftersom BM:
1: Gjorde ett stunt
2: Fick ut en ulv med stuntet
3: Absolut inte är en bybo eftersom hennes beskrivning av den sista timmen inte stämmer.