TESTAMENTE, BIG MAMA, BYN 23 MARS 2025
Okejrå, min extra förmåga var inte att kunna väkta utan att själv vara skyddad från nattmord i två rundor. Jag vete fan hur Octa överlevde förra rundan!
Varför hittade jag på det då?
1. Eftersom ingen på flera timmar kommit med förklaring till hur Octa kunde överleva tänkte jag prova att se om någon sprattlade av min outning. Mest upprörda blev Impetigo, Antrox och Sidd. Det kan ju bero på att de själva har förmågan att flytta röster / dubbla sina röster. Men det kan ju också vara så att de bara tycker jag var skum. Upp till er andra att ta med i helhetsbedömningen av dessa. Eller så var någon annan väldigt tyst kring detta och satt och skrockade.
2. Jag ville locka till mig nattmord som därmed skulle stupa, ett bortkastat nattmord hade varit nice. Detta gick ju inte riktigt vägen då jag istället blev utröstad.
Det negativa med mitt spratt var att byn inte forsatte att leta anledning till Octas överlevnad. Men jag kunde ju fortfarande göra det och jag bedömde att jag kunde göra det lika bra eller dåligt som någon annan. Jag har inte funnit något i frågan. Nu får byn fortsätta söka svaret på denna gåta.