Varulv Det dolda ger Kaos R2

När skymingen kommer är byn i ett näst intill frenitiskt tillstånd. Varulvarna måste bort innan natten. Fingrar pekas, anklagelser haglar. Det verkar som den Octa är måltavlan för pöbelvåldet, men i sista sekund ropar någon, ingen uppfattar vem, ”Nej, det är Vimes!! Vimes är satan själv i förklädnad!”
Pöbeln i sin frenesi vänder sin ilska mot Vimes och i ett hagel av slag och hackande ändas Vimes liv….

Natten förflyter…byn är säker nu, ulven är död, eller? Saker rör sig i skuggorna.

När morgonen gryr och byborna samlas på torget så märker man att en bybo saknas? Fjodor är inte med er. När ni genomsöker hans hem, så hittas han död vid sitt arbetsbord. Halsen är helt uppsliten. När chocken av fyndet av er bybovän lagt sig, så inser ni en annan sak. Arbetsbordet är fullt med konstig labbutrustning som ni aldrig sett innan. Det som Fjodor verkar ha undersökt är en avkapad människohand. Någon av er känner igen en ring på handen: Vimes ring. Fjodor ligger över sin anteckningsbok….det sista han skrev: ”Vi tog rätt! Vimes var inte mänsklig!”

DELTAGARE

@Sidd
@Basenanji
@Hägerstrand
@Sömniga Isaac
@Anthrox
@Brynolf
@Big Mama
@Octagonal
@Impetigo

Stopp 21:00 söndag 23e

LÄNK
https://werewolf.florin.nu/85095

Last edited:

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Vimes röstades ut som ulv? Det är det som står va? Så någon i byn kan manipulera röster?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vimes röstades ut som ulv? Det är det som står va? Så någon i byn kan manipulera röster?
Det är så jag tolkar det, men vad hände med rösterna. Jag har ett antagande om vem som kan förändra saker nu när jag tänker efter.

Sidd

”Bybo”
Enligt röstverktyget för R1:
Röst
  • Octagonal
    4
    Sömniga Isaac (130), Brynolf (174), Impetigo (186), Vimes (248)
  • Vimes
    4
    Sidd (233), Anthrox (240), Hägerstrand (244), Octagonal (251)
  • Impetigo
    1
    Big Mama (51)
  • Sidd
    1
    Basenanji (128)
  • Brynolf
    1
    fjodorsenuba (161)

Märkligt att inte Octa blev utröstad va!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Hey, SL du lovade oss information om spelet vid varje rundas start!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Spill, jag är superförvirrad
Jag tänker så här, BM har bara medgett en av sina förmågor och ska enligt SL ha två. Så det är utifrån det jag gör antaganden. Samtidigt förvirrar Brynolf lite med att upprepa sitt utlåtande från slutet av förra rundan nu i början av denna runda.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Fuck dammit, det står 'kan' och 'kanske' överallt i reglerna.

Octagonal

Swashbuckler
Nån som lämnat sitt hem dödade Fjodor. Vad gjorde alla i natt? Tycker alla ska outa vad de hittade på under nattens timmar!

Brynolf

Orange
Ok så Vimes var ulv. Men vad hade Fjodor med det att göra? Eller var det bara fluff att just han hade Vimes hand?

Och vem kan påverka rösterna? Det har ju ingen sagt nåt om.