Varulv Det dolda ger Kaos R2

Brynolf

Orange
Jag tycker i alla fall att BM och Octa är scummigast.

Basse är hal det här partiet. Lågflyger mer än vanligt och har förstås fel i sina misstankar mot mig, men just det må han vara förlåten för.

Sidd har varit trög att få outningar ur och ställer olämpliga frågor till väktare.

Isac, Häger och Anth har lirat bra och byboigt men lite tillbakalutat. Inga anmärkningar där egentligen.

Impe tycker jag är grönast, och inte bara för att han försvarar mig. Bra tänk kring det ena och det andra.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
En sak jag funderat över nu i princip hela bilfärden är BMs beslut att enhälligt ta beslut att skydda en spelare som ska röstas ut. Jag är rätt allergisk mot spelardrag som uppenbart går emot byns vilja, vilket det givetvis är att skydda någon från utröstning. Det var fyra spelare som röstade på Octa och om BMs utsaga ska stämma så var hon inte närvarande när drevet svängde över på Vimes och kan omöjligt ha varit influerad över den händelsen (eller att Vimes i efterhand visade sig vara scum). Det betyder då att hon snarare försökte se till att Impe blev utröstad genom sitt hemliga play, som hon dessutom då undanhöll för resten av byn så att vi inte hade chans att ta ställning till det. Hur rimmar det med BMs spel? Hennes röst på Impe är svagt underbyggd, to say the least. Att Impe skulle vara ulv med nattmord OCH utannonsera det i tråden är typ helt befängt. Och det förklarar på inget sätt att hon nu helt plötsligt håller Octa om ryggen mot Brynolf. Varför inte bara rösta på Brynolf i R1 då? Varför slösa en tredjedel av en superförmåga, istället för att bara flytta rösten? Det finns ingen logik där.

Just nu arbetar jag under premissen att det finns två ulvlag med två spelare i vardera, för det är den teorin som för mig bäst stämmer in på händelseförloppet och i den teorin kan inte BM vara röd. Hon kan dock som ulv ställt sig på Octas sida för att fucka med signaler så det betyder inte nödvändigtvis att Octa är ulvkumpan. Spontant känns det för uppenbart för att Octa skulle gått med på det och de bord eju ha snackat ihop sig om det i ukvchaatten.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Problemet med att det kan vara två ulvlag är för övrigt att det inte ger några grönsignaler på oss som var med och röstade ut Vimes, eftersom det kan vara den andra ulvfraktionen som blandade sig i.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Jag och BM har ju båda saker som har med syn att göra. Vi ser saker. Någon har nämnt att de har doft. Vilket sinne har du? Om du vill svara. Tänker att det finns kanske något att hämta därur för att se matchande förmågor. Kan också vara något helt ointressant information. I så fall släpp det.

Eller så här. Vi har de som känner dofter vid besök, de som använder synen vid besök, de som spejar på hur andrar rör sig likt gamlingarna i byn som spejar på ynglingarnas och övriga grannars göromål för att ha något att skvallra om under fina vårdagar på terrassen.
Det här grävet gillar jag! Att SL kanske har gömt små ledtrådar i våra olika förmågor.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Middag-film-somnade. Missade. Samma anledning som jag inte var ute och spanade och använde min förmåga. Skitdumt. Jag borde röstat på Vimes istället för dig men jag var för trött för att inse det.
D3t här är ju helt klart en efterfabricering? Om du somnade efter ditt sista inlägg i R1 så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes. Och nu har du ju argumenterat för att det är Brynolf du vill åt, efter Octas "knivskarpa" argument men ingenstans i R1 fanns det några sådana indikationer från din sida?

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Svar-
Strattens utskick till BM: Du har förstås rätt i att SL borde ha en förmåga till BM - jag gissar på Väktargrejjen då.

Väktare:
I vanliga spel har vi Väktare som kan väkta ALLA rundor.
Med det här behöver Väktaren fundera på om den ska vänta tills det avgörande slutet eller köra på som vanligt.
Det var det jag tyckte var en egen ny variant på Väktare som jag gillade.

Jag är övertygad om att BM inte hittat på den själv.
Dock så kan BM fått tipps i en ulvtjatt om påhittet.

@Big Mama
När du gör din Väktning: är du ute på vifft då hemmifrån på natten eller?
Jag kan nog väkta utan att gå hemifrån. Jag kan bara väkta första tre rundorna, inte senare.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Dessutom, vad är mest troligt:
SL missar helt att skicka förmåge-PM till en bybo i ett spel där alla har förmågor.

Eller

SL missar att skicka ut förmåge-PM till en ulv, men bjuder in ulven till en ulvchatt.

Jag menar, SL ser ju att ulvarna är igång och smider ränker och reflekterar inte över ett missad förmåge-pm förrän det är för sent, och du erkände ju innan att du utnyttjade situationen (post #187). Är det mer troligt att en ulv som vill ha billiga grönpoäng gör så, än en bybo?

Basenanji

postd20modernist
Varför nattmördades Fjodde? Ett mysterium för mig att ulvar skulle välja honom för hur var han ett hot mot dem?
Det här har jag också grubblat över. När jag är ulv brukar jag tycka att det är smart att inte nattmörda den grönaste/mest bidragande spelaren eftersom det sprider frågeteceken, men att ta ut Fjodor tycker jag mer tyder på att ulvarna har mer info än vad vi förstått.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Nu ska jag försöka släppa tunnelseendet på BM för resten av rundan och gräva på annat håll, men min röst där kommer inte flytta på sig om inte något markant sker.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
D3t här är ju helt klart en efterfabricering? Om du somnade efter ditt sista inlägg i R1 så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes. Och nu har du ju argumenterat för att det är Brynolf du vill åt, efter Octas "knivskarpa" argument men ingenstans i R1 fanns det några sådana indikationer från din sida?
Jo, jag ville ha ett svar från @Big Mama på när hon skickat in sin förmågeanvändning innan jag stavade ut det så här tydligt, men hennes tidslinje stämmer verkligen inte för fem öre.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
@Sömniga Isaac har inte röstat idag. Var har du dina ulvar, Isac?
Förlåt, jag slumrade till framför en serie efter promenaden.

I första rundan var jag misstänksam mot Octa. Den känslan ligger kvar. Det är något som skaver och jag kan inte sätta fingret på det. Måste se över om jag verkligen har fog för magkänslan här.

Just nu är jag dock förvirrad när det kommer till Sidd. Jag har känslan av att han är grön, men något skaver med att han var ute enligt egen utsago samtidigt som jag inte vågade träda in i hans sovrum ifall jag skulle väcka honom. Sen har han varit på väldigt mycket och missat information, där han sedan bakat när han sett sina egna missar. Misstag och förvirrad, eller listigt spel för att verka förvirrad är svårt att säga.

BM, jag har svårt att köpa att en varulv skulle ha exakt samma förmåga som en bybo. PM historien ger varken till eller från, min tillit bygger mer på vår delade förmåga även om den andra förmågan verkar stark.

Brynolf och Impe har jag inte många tankar om. Sticker inte ut för mig, men ställer relevanta frågor och försöker vrida på olika stenar.

För mig just nu om jag måste välja ligger min röst kvar på Octa.

Röst: @Octagonal

Kommer flytta rösten om den gör större nytta på någon annan jag är misstänksam mot. Ska checka av röstläget timmarna som är kvar.

Basenanji

postd20modernist
Nu när jag läser Big Mamas poster blir jag osäker. Lite för många missar och oklarheter på något sätt.

Men kan Stradh verkligen ha gett Big Mama en bybos förmåga som alibi? @Anthrox @Sömniga Isaac

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Dessutom, vad är mest troligt:
SL missar helt att skicka förmåge-PM till en bybo i ett spel där alla har förmågor.

Eller

SL missar att skicka ut förmåge-PM till en ulv, men bjuder in ulven till en ulvchatt.

Jag menar, SL ser ju att ulvarna är igång och smider ränker och reflekterar inte över ett missad förmåge-pm förrän det är för sent, och du erkände ju innan att du utnyttjade situationen (post #187). Är det mer troligt att en ulv som vill ha billiga grönpoäng gör så, än en bybo?
Jag funderar lite över ifall @Big Mama bara haft en specialförmåga, och den specialförmågan är ”SL postar ett inlägg som du skrivit i den öppna tråden” 😄

Det vore coolt och kaos (men är inte en teori på allvar och lämnar ändå en massa hål)

Basenanji

postd20modernist
@Hägerstrand om du maxar tänkarhatten, är spelet verkligen dolt och kaosigt? Jag tycker mer att det verkar vara ett förvisso förmågetätt spel, men i grund och botten designat som ett traditionellt spel.