Brynolf
Orange
@Sömniga Isaac har inte röstat idag. Var har du dina ulvar, Isac?
Det här grävet gillar jag! Att SL kanske har gömt små ledtrådar i våra olika förmågor.Jag och BM har ju båda saker som har med syn att göra. Vi ser saker. Någon har nämnt att de har doft. Vilket sinne har du? Om du vill svara. Tänker att det finns kanske något att hämta därur för att se matchande förmågor. Kan också vara något helt ointressant information. I så fall släpp det.
Eller så här. Vi har de som känner dofter vid besök, de som använder synen vid besök, de som spejar på hur andrar rör sig likt gamlingarna i byn som spejar på ynglingarnas och övriga grannars göromål för att ha något att skvallra om under fina vårdagar på terrassen.
D3t här är ju helt klart en efterfabricering? Om du somnade efter ditt sista inlägg i R1 så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes. Och nu har du ju argumenterat för att det är Brynolf du vill åt, efter Octas "knivskarpa" argument men ingenstans i R1 fanns det några sådana indikationer från din sida?Middag-film-somnade. Missade. Samma anledning som jag inte var ute och spanade och använde min förmåga. Skitdumt. Jag borde röstat på Vimes istället för dig men jag var för trött för att inse det.
Jag kan nog väkta utan att gå hemifrån. Jag kan bara väkta första tre rundorna, inte senare.Svar-
Strattens utskick till BM: Du har förstås rätt i att SL borde ha en förmåga till BM - jag gissar på Väktargrejjen då.
Väktare:
I vanliga spel har vi Väktare som kan väkta ALLA rundor.
Med det här behöver Väktaren fundera på om den ska vänta tills det avgörande slutet eller köra på som vanligt.
Det var det jag tyckte var en egen ny variant på Väktare som jag gillade.
Jag är övertygad om att BM inte hittat på den själv.
Dock så kan BM fått tipps i en ulvtjatt om påhittet.
@Big Mama
När du gör din Väktning: är du ute på vifft då hemmifrån på natten eller?
Så nu är det bara de första tre nätterna som gäller? det var inte vad du skrev i #88.Jag kan nog väkta utan att gå hemifrån. Jag kan bara väkta första tre rundorna, inte senare.
Det här har jag också grubblat över. När jag är ulv brukar jag tycka att det är smart att inte nattmörda den grönaste/mest bidragande spelaren eftersom det sprider frågeteceken, men att ta ut Fjodor tycker jag mer tyder på att ulvarna har mer info än vad vi förstått.Varför nattmördades Fjodde? Ett mysterium för mig att ulvar skulle välja honom för hur var han ett hot mot dem?
Jo, jag ville ha ett svar från @Big Mama på när hon skickat in sin förmågeanvändning innan jag stavade ut det så här tydligt, men hennes tidslinje stämmer verkligen inte för fem öre.D3t här är ju helt klart en efterfabricering? Om du somnade efter ditt sista inlägg i R1 så visste du ju inte ens att det fanns ett drev mot Vimes. Och nu har du ju argumenterat för att det är Brynolf du vill åt, efter Octas "knivskarpa" argument men ingenstans i R1 fanns det några sådana indikationer från din sida?
Förlåt, jag slumrade till framför en serie efter promenaden.@Sömniga Isaac har inte röstat idag. Var har du dina ulvar, Isac?
Jag funderar lite över ifall @Big Mama bara haft en specialförmåga, och den specialförmågan är ”SL postar ett inlägg som du skrivit i den öppna tråden”Dessutom, vad är mest troligt:
SL missar helt att skicka förmåge-PM till en bybo i ett spel där alla har förmågor.
Eller
SL missar att skicka ut förmåge-PM till en ulv, men bjuder in ulven till en ulvchatt.
Jag menar, SL ser ju att ulvarna är igång och smider ränker och reflekterar inte över ett missad förmåge-pm förrän det är för sent, och du erkände ju innan att du utnyttjade situationen (post #187). Är det mer troligt att en ulv som vill ha billiga grönpoäng gör så, än en bybo?
Varför inte liksom?Nu när jag läser Big Mamas poster blir jag osäker. Lite för många missar och oklarheter på något sätt.
Men kan Stradh verkligen ha gett Big Mama en bybos förmåga som alibi? @Anthrox @Sömniga Isaac