Varulv Det Dolda Ger Kaos R3

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Så ni ska rösta ut mig nu?

Tänk om tänk rätt. Har besök och kommer bara kunna delta sparsamt på mobilen. Har dock skrivit på som bara den denna runda så om det inte är tillräckligt för att övertyga er kan jag inte göra mer✌
Om du lägger röst på Isaac kan vi ju testa om det blir något röstfiffel som räddar dig igen ;)

Brynolf

Orange
Kalla mig fördomsfull, men vampyrer har flera livstider på sig att samla in förstautgåvor av Tove Janssons bilbo och sånt, så en fin bokhylla passar ju ändå in i narrativ att Isaac är en vampyr och Sidd är en pöbelbonde. Men det är kanske lite orimligt att basera sunda beslut på.
Tja, vi kan ha det i påsen med extremt halvdana indicier, kan jag gå med på.

Brynolf

Orange
Anth har alltså nosat hos Sidd och hos Isac, med snarlika resultat. Hur tolkar vi det? Är de två i samma team, eller är Anths näsa defekt och meningslös? Eller finns det någon lore där vampyrer är kända för att baka bröd, och varulvar för att laga mat?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Anth har alltså nosat hos Sidd och hos Isac, med snarlika resultat. Hur tolkar vi det? Är de två i samma team, eller är Anths näsa defekt och meningslös? Eller finns det någon lore där vampyrer är kända för att baka bröd, och varulvar för att laga mat?
Va? Näe, jag har inte varit hos Isaac, var hos dig först och Sidd nästa. Och du luktade god mat och Sidd hade göttiga pajer.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Vild teori:
Dtf är spöken! Dvs alla som mördas/röstas ut blir dtf.
Det förklarar varför inget dtf-mord skedde R1.
Jag kommer nog inte ägna teorin fler tankar. Men jag ville ha det sagt.
Det här är en cool teori, och om Basse blev ihjälskrämd förklarar det varför han dog utan en skråma på kroppen. Det förklarar också hur det finns en D3F trots att det bara finns vinstvillkor för varulvar/by i reglerna.

Men jag får bara ihop slutet av R1 om D3F redan var i spel då, och det kan de inte varit om de är spöken?

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det här är en cool teori, och om Basse blev ihjälskrämd förklarar det varför han dog utan en skråma på kroppen. Det förklarar också hur det finns en D3F trots att det bara finns vinstvillkor för varulvar/by i reglerna.

Men jag får bara ihop slutet av R1 om D3F redan var i spel då, och det kan de inte varit om de är spöken?
Vid lika röst slumpas det vem som röstas ut
Vad är det mer som behöver förklaras för att spöken ska kunna vara en grej?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Den del av mig som vill testa saker är så sugen på att flytta tillbaka rösten till Brynolf så det står 2/2/2 i röstläget... Men det är bara kaosigt och en kass idé.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Det föreslog Octa också, men jag får inte ihop det med flufftexten där ”en röst ropar att Vimes ska hängas” (parafraserat). Det kan ses som tomt fluff såklart, men eftersom infon från Fjoddes skrivbord också låg i fluffet tror jag inte att man ska tänka att fluff är tomt i det här spelet.

Den delen får jag heller inte ihop med @Impetigo s lösning.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det föreslog Octa också, men jag får inte ihop det med flufftexten där ”en röst ropar att Vimes ska hängas” (parafraserat). Det kan ses som tomt fluff såklart, men eftersom infon från Fjoddes skrivbord också låg i fluffet tror jag inte att man ska tänka att fluff är tomt i det här spelet.

Den delen får jag heller inte ihop med @Impetigo s lösning.
Ah, right, hade glömt den delen lite. Det är sant. Så rimligtvis var det ju då någon som förmågade sig till att Octa inte röstades ut. Tillbaka med tänkarhatten på dårå.

Brynolf

Orange
Va? Näe, jag har inte varit hos Isaac, var hos dig först och Sidd nästa. Och du luktade god mat och Sidd hade göttiga pajer.
Ja så var det ju. Mycket på ett spett idag...

Nå, men om vi nu förutsätter att du inte är naiv siare, utan sann eller galen... Så torde jag och Sidd vara i samma lag. Vad nu det säger om nånting.

Vet inte vart jag vill komma här riktigt. Trodde jag hade en röd tråd men den slank in bakom gärdsmygen.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag är visserligen partisk i frågan, men jag kan nästan garantera att det objektivt är en kass ide.
Ja, jag vet att det är en extremt kass idé, så kommer inte verkställa den. Kommer låta den ligga i galleriet av dåliga idéer som aldrig genomfördes.

Brynolf

Orange
Vild teori:
Dtf är spöken! Dvs alla som mördas/röstas ut blir dtf.
Det förklarar varför inget dtf-mord skedde R1.
Jag kommer nog inte ägna teorin fler tankar. Men jag ville ha det sagt.
Va, folk åker ju ut ur spelet, då kan de väl inte bli dtf? Basse borde ju ha varit kvar i spel då.

Behöver köpa fler påsar snart...

Brynolf

Orange
Alltså vad händer, jag kan ta en påse och ska försöka komma tillbaka till något seriöst. Men jag har ingen aning vad jag ska ta på, jag blir inte klok på det här spelet.
Nä det finns liksom ingen mekanik att greppa. Man får gå på magen eller bygga olika sannolika scenarier och se vilken som passar in bäst.

Men kul är det ju på nåt sätt.

Octagonal

Swashbuckler
Jag är bybo, Brynolf och Hägern är det inte dags att röka lite fredspipa eller vad säger ni?🕊