Varulv Det Dolda Ger Kaos R3

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Och det mejkar ju oändligt mycket mer sense att Isaac ljuger om sitt siande, än att ulv-Brynolf medvetet bjuder in en siare in i sitt hem.

Röst: @Sömniga Isaac
Lägger den så länge, ska läsa om en massa utifrån Impes analsy.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Sidd var ju inte ens hemma, varför skulle du varit rädd för att väcka honom då?
Jag har ingen aning faktiskt. Tycker själv min fobi för sovrum är underlig. Återkommer snart med längre svar, har läst men sitter dåligt till att svara på anklagelser eller tankar om spelet just nu.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Om vimes var vampyr är det ulvarna som fifflat med rösterna på något sätt. Eller så har jag analyserat allt det i onödan och det slumpas när det är lika i röstläget, men ulvarna var snabba på att kapitalisera in en plan för att tjäna på att det hände. Det är ju faktiskt inte helt orimligt. Vi var ju ett par som var förvirrade i början på r2 och BM tog sin goda tid på sig att kläcka att hon "räddat" Octa. Så det kanske är mindre planerat än vad jag velat tro, och mer BM såg en chans att röda en bybo och tog den.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Haha, va fan, det var ju ISAAC som kläckte idén om att BM låg ansvarig för röstfifflet!

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
@Brynolf, har jag förstått det här korrekt?
R1 gick du till Isaac och han hade massa bra böcker (bra på vilket sätt? Gamla? Klassiker?)
R2 gick du till Sidd som inte hade något vidare till bibliotek (vad var dåligt med hans böcker?)

(Insåg nu att jag tagit fel innan i förmågenalaysen, det är ju Isaac som är heminredningsexperten)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Fråga Vimes om hur du bäst ska bemöta anklagelserna!
Absolut, tror dock jag talar till döva öron och bryter ett antal regler då. Men tack för rådet. Står dock över då jag inte har någon utöver mig själv och trådens innehåll att tänka utifrån.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Haha, va fan, det var ju ISAAC som kläckte idén om att BM låg ansvarig för röstfifflet!
Ja, vilket jag gjorde utifrån tillgänglig information. Mitt resonemang är inte så svårt att följa.

Jag delar förmåga med BM och BM har två förmågor. Det jag kan stå anklagad för är att vara den som läst tråden och inte dribblat bort eller glömt detaljer. Vilket flera andra gjort, vilket skapat långa diskussioner helt utan grund. Vilket jag förstår, spelet lägger verkligen upp för paranoia.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag har svårt att tro att Brynolf är ulv. Jag tror min förmåga är till för att skapa paranoia och att den information jag får är väldigt opålitlig. Jag tyckte utifrån vad jag såg hos Sidd att han var grön, även om jag blev förvirrad över sovrummet. Trodde helt ärligt det handlade om att Sidd låg hemma och sov. Det visade sig dock falskt om alla varit ärliga.

Den som fortfarande skaver för mig är Octa. Så där kommer jag lägga min röst om jag måste välja mellan Octa och Brynolf.

Röst: @Octagonal

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Lovar att vara mindre tydlig när jag gör nattliga besök nästa gång ärade granne!
Han erkänner, han erkänner! Isaac planerade att gå tillbaka till Sidd och nästa natt var Sidd död!

Ovanstående är en s.k. skojsighet, för den som inte fattar det och ett resultat av att Anthrox hjärna överhettats lite efter att ha läst om R2 back to back tre gånger nu idag.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Han erkänner, han erkänner! Isaac planerade att gå tillbaka till Sidd och nästa natt var Sidd död!

Ovanstående är en s.k. skojsighet, för den som inte fattar det och ett resultat av att Anthrox hjärna överhettats lite efter att ha läst om R2 back to back tre gånger nu idag.
Um... du skulle ju inte se när jag gjorde det ... :gremshocked:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
@Anthrox förlåt förövrigt om jag lät snäsig när jag svarade på ditt tidigare inlägg, du arbetar ju järnet just nu med att få kläm på alla delar så min snäsighet mot hur diskussionen förts var ju inte konstruktiv någonstans.

Brynolf

Orange
@Brynolf, har jag förstått det här korrekt?
R1 gick du till Isaac och han hade massa bra böcker (bra på vilket sätt? Gamla? Klassiker?)
R2 gick du till Sidd som inte hade något vidare till bibliotek (vad var dåligt med hans böcker?)

(Insåg nu att jag tagit fel innan i förmågenalaysen, det är ju Isaac som är heminredningsexperten)
Korrekt. Isac hade en imponerande samling fin litteratur. Sidds bokhylla var av föga intresse för kultiverat folk. Jag tolkar inte skillnaden som ett grönsiande och ett rödsiande. Det var liksom inte "Sidds bokhylla är full av blod och tarmar och böcker om kannibalism".

Jag tror min förmåga är till för att skapa paranoia och att den information jag får är väldigt opålitlig.
Om man ska se ditt siande som ett rödsiande så vet jag ju att du har fel. Alltså ljuger du, eller så är din förmåga defekt. Jag tycker du är så satans sympatisk att jag egentligen inte kan tro att du ljuger. Så då är du väl defekt då. I ett spel med, ja jag vet inte hur många siare? Fem totalt? Då är det inte så konstigt att siandena inte går att lita på.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Bass3 postade en lista R2 (#191) där han ville metagröna BM (som typ ingen annan ville) och BM i någon post senare skrev "Nu var jag med i spel men hade inte fått PM från SL."
Minimalt samröre, men det tyder ju lite på att de kan ha spelat tillsammans. För om BM inte fått något PM alls borde hon väl dels reagerat på det, och dels på att starten i R1 stod det att alla hade förmågor. Så det känns ju utstuderat att hon medvetet höll inne på informationen om avsaknad PM, och då borde hon ju ha spelat med någon som försökte propagera för att vara metagrönad från det. I bybornas hövding var hon minsann snabbt ute med att påpeka att hon inget PM fått, såmdet är ju något hon annars reagerar på.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Korrekt. Isac hade en imponerande samling fin litteratur. Sidds bokhylla var av föga intresse för kultiverat folk. Jag tolkar inte skillnaden som ett grönsiande och ett rödsiande. Det var liksom inte "Sidds bokhylla är full av blod och tarmar och böcker om kannibalism".
Kalla mig fördomsfull, men vampyrer har flera livstider på sig att samla in förstautgåvor av Tove Janssons bilbo och sånt, så en fin bokhylla passar ju ändå in i narrativ att Isaac är en vampyr och Sidd är en pöbelbonde. Men det är kanske lite orimligt att basera sunda beslut på.

Impetigo

Ärkebiskop
Såg jag nån som gjort en sammanställning över siarnas redovisade resultat när jag läste ikapp förut?

Vill nån länka eller hänvisa i så fall så vore jag tacksam. Hittar inget sånt inlägg nu när jag letar.

Octagonal

Swashbuckler
Så ni ska rösta ut mig nu?

Tänk om tänk rätt. Har besök och kommer bara kunna delta sparsamt på mobilen. Har dock skrivit på som bara den denna runda så om det inte är tillräckligt för att övertyga er kan jag inte göra mer✌