Tack för arret
@StradhLestat ! Det är ett jäkla håll-på att arra så du ska ha beröm för ett fint spel som var trixigt, spännande och utmanande.
Min känsla var länge att jag skötte mig bra, men sedsn började jag inse att folk inte riktigt betedde sig som vanligt. Så dags då. Till framtiden tar jag med mig att om det känns lite för bra, är det nog för bra…
Den här typen av dold (!) spelmekanik är ju kul att spela för då blir man mer utmanad att inte bara analysera spelares deltagande utan också vad för spel man spelar. Det är en redig utmaning men också risk för frustration, för var går gränsen för ett orimligt spelupplägg?
Men kanske att man kan hitta en möjlig kompromiss genom att spelskaparen ger lite ledtrådar till det ”dolda kaoset”? Här hade du kanske kunnat peta in ledtrådar i det tematiska fluffet genom att skriva att byn blivit överfallen av ulvar, men är de verkligen på samma lag?
Eller nåt sånt.
Slipade spelare blir ju bara ännu skarpare när spelet är (så här) gåtfullt, men jag kände nog lite att det var
för svårt för mig och att det också fick mig att bli lite (väl) passiv.
Tack i alla fall!