Varulv Det Dolda Ger Kaos SLUT * Varulvsseger* och eftersnack

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Ur ett balansperpektiv...det slutade alltså när det var 1 bybo och 2 ulvar kvar i spel....då bybon blev chanslös iom att ulvarna var i samma falang...hade de två ulvarna varit i olika falanger då hade chansen för bybovinst funnits kvar.... Långsökt, men ändå.... INGEN av varulvschattarna hade dragit slutsasen om att det var självmord att attackera en icke bybo ;)
Näe, vi var väl mer inne på att det skulle finnas många fler/bara scumfraktioner i spel eftersom Basse dog utan vår inblandning. Men jag ställde mig faktiskt frågan vid något tillfälle vad som skulle hända om en ulv attackerade en annan ulv.

Näe, vi var väl mer inne på att det skulle finnas många fler/bara scumfraktioner i spel eftersom Basse dog utan vår inblandning. Men jag ställde mig faktiskt frågan vid något tillfälle vad som skulle hända om en ulv attackerade en annan ulv.
Jag trodde det skulle bli mer panik/förvirring i ulvchatten som förlorade en lagkamrat på detta sätt. Men det kändes som ni hade teorier som absolut inte var kopplade till att det kunde vara kopplat till ngt ni själva gjorde...och ja..."sniffandet" var en hel del tänkt som skydd vid nattmord...men då också ett sätt att sakta ner nattmördandet

1742904504812.png

Basenanji

postd20modernist
Tack för arret @StradhLestat ! Det är ett jäkla håll-på att arra så du ska ha beröm för ett fint spel som var trixigt, spännande och utmanande.

Min känsla var länge att jag skötte mig bra, men sedsn började jag inse att folk inte riktigt betedde sig som vanligt. Så dags då. Till framtiden tar jag med mig att om det känns lite för bra, är det nog för bra…

Den här typen av dold (!) spelmekanik är ju kul att spela för då blir man mer utmanad att inte bara analysera spelares deltagande utan också vad för spel man spelar. Det är en redig utmaning men också risk för frustration, för var går gränsen för ett orimligt spelupplägg?

Men kanske att man kan hitta en möjlig kompromiss genom att spelskaparen ger lite ledtrådar till det ”dolda kaoset”? Här hade du kanske kunnat peta in ledtrådar i det tematiska fluffet genom att skriva att byn blivit överfallen av ulvar, men är de verkligen på samma lag?

Eller nåt sånt.

Slipade spelare blir ju bara ännu skarpare när spelet är (så här) gåtfullt, men jag kände nog lite att det var för svårt för mig och att det också fick mig att bli lite (väl) passiv.

Tack i alla fall!

Tack för arret @StradhLestat ! Det är ett jäkla håll-på att arra så du ska ha beröm för ett fint spel som var trixigt, spännande och utmanande.

Min känsla var länge att jag skötte mig bra, men sedsn började jag inse att folk inte riktigt betedde sig som vanligt. Så dags då. Till framtiden tar jsg med mig att om det känns lite för bra, är det nog för bra…

Den härtypen av dold (!) spelmekanik är ju kul att spela för då blir man mer utmanad att inte bsra analysera spelares deltagande utan också vad för spel man spelar. Det är en redig utmaning men också risk för frustration, för var går gränsen för ett orimligt spelupplägg?

Men kanske att man kan hitta en möjlig kompromiss genom att spelskaparen ger lite ledtrådar till det ”dolda kaoset”? Här hade du kanske kunnat peta in ledtrådar i det tematiska fluffet genom att skriva att byn blivit överfallen av ulvar, men är de verkligen på samma lag?

Eller nåt sånt.

Slipade spelare blir ju bara ännu skarpare när spelet är (så här) gåtfullt, men jag kände nog lite att det var för svårt för mig och att det också fick mig att bli lite (väl) passiv.

Tack i alla fall!
Jag hade ett par tänkta sådana...men varje gång jag var på väg att posta ngn, så hade den inte blivit generell, utan till lättläst/avslöjande nackdel för en sida/gruppering..
Men ja...där har dden förbättringspotential.....samt att jag måste förtydliga att Flufftext innehåller hårda data i annan form....sovrumsgaste blev parodisk frånsidlinjen.....grundtanken var krasst att "snoka" eller "sniffa" inte skulle avslöja om spelaren var hemma eller inte....bara "tillhörighet"...och efgtersom jag kände att jag inte skulle orka/lyckas hålla reda på exakt turordning i komma/gå/bevaka/snoka/sniffa...så var alla nattaktiviterer "simultana"

Sidd

”Bybo”

Min känsla var länge att jag skötte mig bra, men sedsn började jag inse att folk inte riktigt betedde sig som vanligt. Så dags då. Till framtiden tar jag med mig att om det känns lite för bra, är det nog för bra…

Den här typen av dold (!) spelmekanik är ju kul att spela för då blir man mer utmanad att inte bara analysera spelares deltagande utan också vad för spel man spelar. Det är en redig utmaning men också risk för frustration, för var går gränsen för ett orimligt spelupplägg?

Eller nåt sånt.

Tack i alla fall!
Era gammelUlvar!
@Basenanji @Vimes
Jag hade det med Skuggboxning mellan er där i R1😂

Sidd

”Bybo”
Jag hade ett par tänkta sådana...men varje gång jag var på väg att posta ngn, så hade den inte blivit generell, utan till lättläst/avslöjande nackdel för en sida/gruppering..
Men ja...där har dden förbättringspotential.....samt att jag måste förtydliga att Flufftext innehåller hårda data i annan form....sovrumsgaste blev parodisk frånsidlinjen.....grundtanken var krasst att "snoka" eller "sniffa" inte skulle avslöja om spelaren var hemma eller inte....bara "tillhörighet"...och efgtersom jag kände att jag inte skulle orka/lyckas hålla reda på exakt turordning i komma/gå/bevaka/snoka/sniffa...så var alla nattaktiviterer "simultana"
Grejen med 6 ulvar av 11 lirare är att allt möjligt mysigt roligt småfluff blir detaljer för dessa 6 scum att förstora upp på de de vet ej är på sitt lag. De eldade tex snajdigt på Isaac om sovrums-gate, sinnen mm även fast de vissta att dessa ideer inte var nåt som beunsmetade just sitt lag osv
Jag älskar fluffet å har kul men andra bybor undrar kanske när nån dold ulv låssas ta det på allvar osv

Grejen med 6 ulvar av 11 lirare är att allt möjligt mysigt roligt småfluff blir detaljer för dessa 6 scum att förstora upp på de de vet ej är på sitt lag. De eldade tex snajdigt på Isaac om sovrums-gate, sinnen mm även fast de vissta att dessa ideer inte var nåt som beunsmetade just sitt lag osv
Jag älskar fluffet å har kul men andra bybor undrar kanske när nån dold ulv låssas ta det på allvar osv
Iterativa förbättringar.... det är så man lär sig..... får se om jag är dum nog att arra något igen och vad jag kan hitta på då :)

Sidd

”Bybo”
Iterativa förbättringar.... det är så man lär sig..... får se om jag är dum nog att arra något igen och vad jag kan hitta på då :)
Detta var strålande arrat @StradhLestat på alla sätt. Måste varit mycket att hålla reda på med allas förmågor vars resultat berodde på vad målet höll på med osv

Det här med @Big Mama och att just denne inte får PM vid spelstart är väl nu en ny standard i alla spel framöver😂

Räkna med det i Varulvsblixten i sommar⚡

Spelbalansen mellan fraktioner verkar alltid vara svårt att få till och desto fler förmågor i spel gör det nog ännu klurigare att veta hur det ska urarta😇

Det är klart du ska arra fler👍

Och jag var så jäkla säker på att hon hade fått....hon var INTE bortglömd....jag satte till och med ett kryss i EXCELEN för varje jag gick igenom...och hon hade ett... Så när hon skrev att hyon inte fått och jag just då var ute med mobilen...så började jag undra vad hon försökte med för bluff...det var först hemma som jag kunde få en överblick över PM; trådarna (jävla massa) och se att hon inte var med i någon??? Damn it!!

Vimes

Vitlöksförsäljare
Era gammelUlvar!
@Basenanji @Vimes
Jag hade det med Skuggboxning mellan er där i R1😂
Från de goda varulvarnas chatt:

Jag skulle vilja claima siare?! Och bråka med Vimes 😘
Men vafan vi kör. Claima siare och gå på mig så går jag på dig. Ryker du får jag credd, ryker jag får du credd och ryker någon annan har vi i varje fall något att göra
(Nu claimade Basse miller istället, och bråket blev inte så saftigt kanske...)

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det här med @Big Mama och att just denne inte får PM vid spelstart är väl nu en ny standard i alla spel framöver😂
Kommer bli rädd om jag får ett PM, om jag ens kommer hitta fram till det. Har glömt var de finns. Hämtar man ut dem på sån där postbox?