Varulv Det Dolda Ger Kaos SLUT * Varulvsseger* och eftersnack

Octagonal

Swashbuckler
Trodde ni skulle hugga pa "sniffa"..det later ju ukv om det
Även om vi hade nappat på det hade vi ju varit körda tänker jag. Om jag eller Sidd får en idé och motarbetas av i hela den aktiva byn som visar sig vara ulvar nu i efterhand blir det väldans svårt att övertyga den lilla byn vi har om att gå samman.
Gillar upplägget som sådant men tror det hade varit smartare med två ulvar i vardera eller något. Det räckte inte att de flesta av byn behövde gå samman utan alla vilket i praktiken blir väldigt svårt när de flesta aktiva spelarna som försöker styra spelet är ulvar. Och även om vi alla bybor står enade är vi fortfarande i minoritet gentemot ulvlaget från spelstart.
Så ponera att vi knäckte spelet i R1. Då skulle ulvarna fortsatt kunna döda av oss bybor med nattmord och utröstning utan att vi skulle kunna göra någonting.
Så att knäcka spelet generellt hade nog varit bekvämt för psyket men eftersom vi var i minoritet hade det inte hjälpt oss rent spelmekaniskt.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Först och främst: credd till @StradhLestat för ett riktigt ambitiöst första-arr med många coola nya idéer!

Jag vet att det fanns lite missnöje i ENA ulvchatten om att inte vetga fraktion på vilka som dog...
Det tjafset får ni ta med andra ulvchatten som MEDVETET gick efter fjodde i R1 trots att han postade detta :p
Inte i vår ulvchatt väl? Jag gnällde i den öppna tråden men det var på skoj.

Det är en kul idé att lägga facitförmågan bakom powerroll, men det är en massiv by-nerf att den förmågan försvinner.

Jag tror att byn hade rätt små chanser att vinna i det här spelet om de inte skulle gjort det på ren tur, genom att ulvarna mördar ut sig mot varandra.

Sidd

”Bybo”
Tack för spel guys! Det är väl ett bevis på hur kaosigt det här spelet var att jag klarade mig så långt, för herregud vad jag tyckte att jag virrade och trasslade in mig!

Och bra kämpat @Octagonal . Synd att det var så många ulvar kvar i spel som inte ville lyssna på dig View attachment 23198
Ja Octa tryckte ju på hårt där.
Och jag hängde på för det satt ju inte ihop dina 2 olika versioner.

Och alla andra satt å tittade på solnedgången i R2.
Fasiken där skulle vi kanske anat att det var fler än 3 ulvar från start.
…ja ha det vara bara 6…

Brynolf

Orange
Roligt drag du gjorde där direkt Brynolf med att gå ut å outa Siare.
I mina ögon redigt rödande och även fast du fick med dig S Isaac som gav bort allt och även bybon Octa så drogs ju alla med i detta.

Redig tur för dig att vi var fler som sprang runt på nätterna å små-siade i buskar å hem.

Hur fasiken tänkte du där?
Direkt få fram den vanliga?
Octas spaning var ju klockren om att din inte höll i o med att den stack ut.
Jag tänkte att det är ett move som ulvar absolut inte skulle göra. Blew up in my face, kan man ju lugnt säga... Men jag slirade ju undan på nåt sätt.

Octagonal

Swashbuckler
Jag känner mig lite dum som misstrodde dig under spelets gång. Du gjorde verkligen allt du kunde medan jag blev mer och mer förvirrad över det här med sovrummet.
Vi var alla förvirrade, sorry att jag röstade på dig i slutet men hade lite gett upp då 😇

Sidd

”Bybo”
Först och främst: credd till @StradhLestat för ett riktigt ambitiöst första-arr med många coola nya idéer!

Inte i vår ulvchatt väl? Jag gnällde i den öppna tråden men det var på skoj.

Det är en kul idé att lägga facitförmågan bakom powerroll, men det är en massiv by-nerf att den förmågan försvinner.

Jag tror att byn hade rätt små chanser att vinna i det här spelet om de inte skulle gjort det på ren tur, genom att ulvarna mördar ut sig mot varandra.
Jag fattar verkligen inte hur bybor kan gå ut med för mycket viktig hårdfakta i onödan redan i R1 utan att det behövs.
Varför ge ulvlaget det dom vill ha?
Outningar ska hjälpa byn.

Sidd

”Bybo”
Jag tänkte att det är ett move som ulvar absolut inte skulle göra. Blew up in my face, kan man ju lugnt säga... Men jag slirade ju undan på nåt sätt.
Ni ulvar som var på det andra laget: Hur kan ni INTE hänga på Octas försök där?

Octagonal

Swashbuckler
Tack för spel guys! Det är väl ett bevis på hur kaosigt det här spelet var att jag klarade mig så långt, för herregud vad jag tyckte att jag virrade och trasslade in mig!

Och bra kämpat @Octagonal . Synd att det var så många ulvar kvar i spel som inte ville lyssna på dig View attachment 23198
Suck att jag försöker förklara för Antrhox typ hundra gånger och denne inte tycks förstå, typ ingen annan heller förutom Sidd som gick och dog. Varför ser ingen annan vad jag ser tänkte jag många gånger. Kände mig lite galen där ett tag😅

Last edited:

Brynolf

Orange
Jag fattar verkligen inte hur bybor kan gå ut med för mycket viktig hårdfakta i onödan redan i R1 utan att det behövs.
Varför ge ulvlaget det dom vill ha?
Outningar ska hjälpa byn.
En mass-outning här var nog egentligen dåligt för ulvarna. Lite som jag sa i början: Om ulvarna måste ljuga kommer de åka dit på det. Och jag menar, det gjorde vi ju nästan. Både min och Hägers outningar fick ju massiv skit. Och Anths borde nog också ha fått det, fattar inte varför sniffaren kom så lätt undan egentligen.

Och på andra sidan fick Vimes stryk för sin nerfade väktare, och Impe och Basse åtminstone några misstänksamma blickar för sina förmågor.

Så jag tror nästan att det mesta byn hade på ulvarna härrörde ur outningarna.

Bra ide där, Brynolf :poop:

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Och alla andra satt å tittade på solnedgången i R2.
(Jag tycker inte att det är att ”titta på solnedgången” när man hittar och röstar ut ulviga, ulviga ljugisar som ljuger. Det är därför man inte ska ljuga som bybo)

Sidd

”Bybo”
Kollade in lagindelningen nu:
- Det var verkligen olika driv i de 2 Vargflockarna.
Anth, Hägern, Brynolf var redigt påkopplade och backade upp varandra.
Basse, Impetigo, (Vimes) höll låg profil och körde enmannarace.

Samarbete och aktivt jobb lönar sig.

Brynolf

Orange
(Jag tycker inte att det är att ”titta på solnedgången” när man hittar och röstar ut ulviga, ulviga ljugisar som ljuger. Det är därför man inte ska ljuga som bybo)
Till BigMamas försvar så tyckte jag absolut det var klokt att försöka göra en grej av sin odödlighet, och inte bara gå ut med det. Helt ok att ljuga lite där tycker jag. Sen var ju lögnen lite i överkant halvrimlig, men principen har jag inget emot.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Ohh My Vilket Kaos!

Impetigo och Brynolf var skäligen misstänta i min bok hela tiden. @Impetigo hur gick dina tankar när du berättade att du nattmördar?

Jäkla tur att mitt försvar av Octa visade sig stämma, denna gång.

Sen stryker vi ett streck över alla andra saker jag har att skämmas för med mitt usla spel och ickespel, tycker jag!

Impetigo

Ärkebiskop
@Impetigo hur gick dina tankar när du berättade att du nattmördar?
Det var en lögn som låg nära sanningen och en powerroll som kanske var ledig. Kanske inte heller vad man förväntat sig att en ulv skulle claima såpass tidigt som jag outade.

Typ så. Tänkte snabbt också iom att jag inte ville att alla andra skulle förekomma ”oss ulvar” så det var rätt mycket på uppstuds som jag minns det.

Vimes

Vitlöksförsäljare
Kul med spel med många ulvar. Jag tyckte nog det var bättre nerv i R1 än i Anthrox Hitta Jesus, där alla utom Sidd var ulvar och följaktligen blev R1 extremt lam (vilket var spexigt på sitt sätt). Det var först i R3 som poletten att det verkligen fanns flera scum-lag trillade ner för mig. Min spontana känsla igår var att byn var chanslös (eftersom byn inte har kontroll över utröstningen), men jag tror att det egentligen balansmässigt inte var så tokigt. Däremot är det ju inte riktigt en balans som baseras på skicklighet utan på slump (det som buffar byn är ju att varulvsgängen har många chanser att råka ha ihjäl varandra i nattmorden). Det dolda ger indeed kaos.

Vimes

Vitlöksförsäljare
Det var nästan syn att @Anthrox var ulv, för det här var ett jäkligt bra analysinlägg:
DELTAGARE

Sidd - Bevakare
Basenanji - Miller, sömngångare
Hägerstrand - Stalker
Sömniga Isaac - Snokare
Anthrox - Sniffare
Vimes - Väktare
Brynolf - Heminredningsexpert (hette förmågan något?)
Big Mama - Snokare2
Octagonal - Bevakare2
Impetigo - Nattmord
fjodorsenuba - Dödsinformation

Finns ju en del saker som bryter mot mönster här. Basse, Vimes och Impe uppgav förmågor som inte ger information (ergo, förmågor som inte gynnar byn vid den här nivån av dolt spel). Basse uppgav en förmåga som inte ens är positiv för byn. Vi har två par som uppgett samma förmåga, där Sidd sa ledord först och Octa bekräftade, samt Big Mama sa ledord först och Isaac bekräftade.
Om jag har rätt med att BM och Basse var ulvar (samt att Vimes är bekräftad röd) kan vi utgå ifrån att det är 1-3 scum kvar i spel beroende på ratio. Det är alltså minst 3 bybor kvar i spel. Då är dessutom Impes förmåga den kvar i spel som avviker mest, samt att ulv-BM bekräftar att den upprepade rollen är alibiroll för scum (vilket medför att även Octas roll är alibiroll, eftersom Sidd troligtvis är grön). Den är alltså inte påhittad, utan de har i pm fått en kopia av en byboroll (vilket i sig kan förklara en hel del av Octas skummare spel).
Det medför att av 1-3 scum kvar i spel borde de vara från gruppen Octagonal, Brynolf och Impetigo.
Att han sen helt utan att tveka hoppar på Impetigos drev mot @Sömniga Isaac var lite grejen som fick mig att verkligen inse att han inte var bybo.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det var nästan syn att @Anthrox var ulv, för det här var ett jäkligt bra analysinlägg:

Att han sen helt utan att tveka hoppar på Impetigos drev mot @Sömniga Isaac var lite grejen som fick mig att verkligen inse att han inte var bybo.
Det är sjukt jobbigt att lajva bybo när en egentligen inte är särskilt intresserad av att gräva :) Och jag var så insnöad på att Octa skulle vara dtf att jag tappade alla varningsklockor på Impes spel totalt.

Ur ett balansperpektiv...det slutade alltså när det var 1 bybo och 2 ulvar kvar i spel....då bybon blev chanslös iom att ulvarna var i samma falang...hade de två ulvarna varit i olika falanger då hade chansen för bybovinst funnits kvar.... Långsökt, men ändå.... INGEN av varulvschattarna hade dragit slutsasen om att det var självmord att attackera en icke bybo ;)