Har ritat en fantastiskt tydlig och vacker bild i paint för att illustrera en grej.
Vi (onlinegruppen) har hunnit med två spelpass Cthulhu Dark och första passet var toppen. De fyra rollpersonerna hängde huvudsakligen tillsammans, scener med en delmängd var korta och on point och snart var vi samlade igen. Ingen upplevd väntetid. Alla agerade in character som sin rollperson.

Spelpass nummer två blev 4 stycken 1-on-1 med SL (fullt rimligt med scenariot och de personer vi gestaltar) och rätt lång väntetid eftersom tre pers skulle köra sin scen innan det var dags att öppna munnen igen. Det blev dessutom inte lika on point utan mer trevande samtal med SLPs.
Det blev en tydlig kontrast mot första spelpasset och jag kom rätt mycket ur min roll under tiden (jag är alltså spelare här).
Vi (onlinegruppen) har hunnit med två spelpass Cthulhu Dark och första passet var toppen. De fyra rollpersonerna hängde huvudsakligen tillsammans, scener med en delmängd var korta och on point och snart var vi samlade igen. Ingen upplevd väntetid. Alla agerade in character som sin rollperson.

Spelpass nummer två blev 4 stycken 1-on-1 med SL (fullt rimligt med scenariot och de personer vi gestaltar) och rätt lång väntetid eftersom tre pers skulle köra sin scen innan det var dags att öppna munnen igen. Det blev dessutom inte lika on point utan mer trevande samtal med SLPs.
Det blev en tydlig kontrast mot första spelpasset och jag kom rätt mycket ur min roll under tiden (jag är alltså spelare här).
- Tror det blev värre av att det var online. Jättelänge sedan jag hade längre split the party i ett irl-spel dock. Någon som kört båda formaten och har en teori?
- Det är ett spel med en SL och ett mysterium så inte rimligt att låta en väntande spelare anta rollen av polismästare/apotekare/whatever för att slippa sitta tyst.
- Borde SL pusha hårt för korta scener? Man kan ju köra "vad vill du åstadkomma här?", med risk för att även den aktiva spelaren kommer ur sin roll.
- Om spelaren vill göra X men inte kan det innan scen Y är slut så kan man ju vara tydlig med det. SL kan troligtvis inte läsa tankar.
- Annat?