Nekromanti Det kom ett paket idag...

solvebring

Superhero
Sapient said:
Vitulv said:
Det handlar om att vara beredd att offra sin egen välfärd för att ens spelare ska få uppleva det bästa tänkbara. Och ja, då kan rollspel vara en materialsport.

Vilket fetto som helst kan rita på en battlemat.
Så... För att ha en chans att slå dig ur brädet om titeln "Årets spelledare" måste jag göra en battlemat av skinnet från min egen rygg och rita med ett bläck gjort på mitt eget blod?
Årets nutcase möjligen, fast samtidigt vore det jävligt coolt. :gremwink:

Eller köpa _fler_ sådana där pappershus?
Ocoolt! Jag röstar på blod och bläck. Det känns lite renässansmänniska över hela den grejen. Och Hannibal Lecter.

solvebring

Superhero
Well, hur funkar de här "husen"?
Är det sådant som vi sett dig fota förut, eller är det verkligen så att man bygger flera våningar och kan styra det hela som ett gammaldags dockhus liksom?
... Fast det kanske man kan med det du har sedan förut också?

Sapient

Swashbuckler
solvebring said:
Jag röstar på blod och bläck. Det känns lite renässansmänniska över hela den grejen. Och Hannibal Lecter.
"Well, Clarice... Would you please roll those dice now. 12? Oh, Clarice, it seems those lambs are in trouble. How do you feel, Clarice? It seemes those lambs will be in need of a cleric now..."

solvebring

Superhero
Sapient said:
"Well, Clarice... Would you please roll those dice now. 12? Oh, Clarice, it seems those lambs are in trouble. How do you feel, Clarice? It seemes those lambs will be in need of a cleric now..."
:gremdrink: :gremgrin: Best ever!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
solvebring said:
Well, hur funkar de här "husen"?
Är det sådant som vi sett dig fota förut, eller är det verkligen så att man bygger flera våningar och kan styra det hela som ett gammaldags dockhus liksom?
... Fast det kanske man kan med det du har sedan förut också?
Tror att jag postat den här förut, men i vilket fall:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/m5qwFp2GoyI"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/m5qwFp2GoyI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Basenanji

Postd20modernist
Jag får flera känslor efter att ha tittat på det där klippet:

1) Fyfan va' coolt. En hel jävla stad!

2) Nämen äsch så nörrdigt att sitta och förklara hur man ska sätta ihop papp-bitar...

3) Men mest av allt: en gnagande känsla av oflexibilitet. Ok, visst jag är bergis ett fetto som vill rita på battlemats, men det känns smidigare. Kompromissen kan vara att använda det där terrängbygget till särskilt viktiga encounters och sedan gå för battlemats till allt annat.

4) Visst hade du en post för länge sedan där du ritade en karta med små "plus" ist f linjer? Den tyckte jag var snygg ch är kanske ändå närmast mitt ideal. Jag gillar att rita upp encountersmiljön på A3-papper i stil med det. Problemet är färgen: har inte kommit på något bra alternativ där.

Men å andra sidan: det är väl spelarnas åsikter som räknas, inte mina. :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
DeBracy said:
Jag är mer fundersam på varför juryn bara tycks utgöras av en spelgrupp.
För att inga andra spelgrupper har vett att nominera sina spelledare såklart.

Poseur

Swashbuckler
Ska direkt kräva att mina spelare reggar sig på wrnu och nominerar mig!

För övrigt; grymt jobbat Vitulv. Om jag någonsin fick för mig att vilja spela rutnätsrollspel så skulle det vara med dig <3

/Poseur

solvebring

Superhero
Jag hade nog missat det, eller i alla fall glömt bort det fullständigt i så fall. Nå, vad sweet. Nu tycker jag ju att det är ännu häftigare efter att ha sett den här byggvideon. Sannerligen sexiga prylar.

Organ

Out of time, out of mind
solvebring said:
Borde inte Seter fortfarande ha ett gött försprång i så fall, med tanke på hans platt-TV-grid?
... Fast det kanske inte funkar så bra i dessa OSG-tider?
Jag har Magnus Seter som spelledare och jag har då fan aldrig sett nån slags skärm-battle mat! Faktum är att senast vi spelade, igår faktiskt, så användes Vitulvs gamla avlagda handritade kartor från samma kampanj. Så vissa får nöja sig med smulorna från de rikas bord. :gremwink:

/Anders

solvebring

Superhero
Organ said:
solvebring said:
Borde inte Seter fortfarande ha ett gött försprång i så fall, med tanke på hans platt-TV-grid?
... Fast det kanske inte funkar så bra i dessa OSG-tider?
Jag har Magnus Seter som spelledare och jag har då fan aldrig sett nån slags skärm-battle mat! Faktum är att senast vi spelade, igår faktiskt, så användes Vitulvs gamla avlagda handritade kartor från samma kampanj. Så vissa får nöja sig med smulorna från de rikas bord. :gremwink:

/Anders
Det är ju möjligt att jag minns fel - orkar förövrigt inte söka upp tråden, fast jag har för mig att det var Magnus som var upphovet till den grejen/den tråden? Eller var det någon annan som han lirade med?
... Hör du, Magnus Seter, speak up! :gremwink: ... Eller någon annan som vet för säkert, för den delen.

Fast om det var han och du får nöja dig med smulorna så tillåter jag mig att buuu:a lite med dig. :gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
De där ser väldigt, väldigt coola ut. Såg dem idag på SF-bok också. Var lite sugen... Tyvärr är det inget vidare drag i min spelgrupps D&D:ande, och när vi väl spelar så kör ju jag mest köpäventyr från Essentialslinjen med färdiga kartor... Men hade jag varit en ambitiös D&D-SL som byggde sina egna äventyr, då jädrar...

//Krank, får satsa på att bli årets superhjältespelledare istället

Vitulv

Sneak peak!

Här kommer en liten tjuvtitt.

Storuggla

Champion
Re: Sneak peak!

Aaah vad ballt det ser ut! Och så en massa digergrodor! :gremlaugh:

Storuggla, best monster ever.

chrull

Stockholm Kartell
Dante said:
DeBracy said:
Jag är mer fundersam på varför juryn bara tycks utgöras av en spelgrupp.
Men vem skulle våga nominera någon i den tävlingen när vitulv redan är med? Ibland är det bättre att inte ta en fight man vet att man kommer förlora...

Eksem

Champion

Så fort jag fick höra att SF Bokhandeln hade Terraclips inne så var jag där:

Vitulv

Eksem said:
Så fort jag fick höra att SF Bokhandeln hade Terraclips inne så var jag där:

FETT!!!

Hrimfar

Veteran
Blir det någon Recension?

Jag tänkte bara kolla igen. Hur funkade det? Var det någonting att ha, hur mycket yta eller hur många byggnader räcker ett kit till? Hur sitter husens våningar ihop; risk att allting rasar eller är det stabilt?