Nekromanti Det kom ett paket idag...

Eksem

Champion
Mitt enda problem är att jag aldrig spelleder hemma, och har inte kommit på något sätt bra sätt att bygga upp, montera ned till mindre delar och sedan frakta dem.

Däremot är produkten i sig helt lysande. Det ser väldigt tufft ut med mycket lite insats.

Sapient

Swashbuckler
Eksem said:
Mitt enda problem är att jag aldrig spelleder hemma, och har inte kommit på något sätt bra sätt att bygga upp, montera ned till mindre delar och sedan frakta dem.
...och vara på plats en timme före alla andra för att bygga upp dagens dunge.

Med risk för att detta händer.

Har själv försökt spelleda med WotC:s "brickor" som underlag. Det ger ju mer miljökänsla än en battlemat. Men bara om man har rätt brickor, så risken blir att man skriver sina äventyr utifrån vilka miljöer man kan bygga än hittar på coola miljöer att spela i - och det stoppar upp spelandet och tar massor av tid att sortera de olika delarna och plocka fram rätt bitar för varje rum.

Eksem

Champion
Spelar jag t.ex. 4E så är det ändå såpass linjärt och set piece-baserat att det där aldrig varit ett problem för mig hittils (d.v.s. helt bortkastat material, jag menar, man kan ändå inte improvisera encounters i det systemet egentligen). Eller en mindre dungeon som skall utforskas för den delen, om något blir missat är det inte så mycket förberedelser som går förlorade.

Det går snabbt att bygga ihop de här miljöerna med Terraclips, mycket snabbare än man skulle kunna tro. Har man bara några huvudsakliga delar förberedda så kan man antagligen kasta ihop vad man behöver med kort förvarning.

Så jag skulle ANTINGEN kunna vara på plats en timme före och bygga allt, eller också behöver jag ett sätt att bära runt mindre delar av ett bygge för att kunna sätta ihop på några minuter i aktivt spel.