Ond bråd död
Swashbuckler
Jag tror du vann den här tråden.
Är denna person någon som hängt här på forumet tidigare?
Är denna person någon som hängt här på forumet tidigare?
Jag vet inte, men efter att ha läst hur han spelade så känns det som han stavade fel på Chaotic Evil där.anth said:livsåskådning - Lawful Good
Nej, och vi har inte haft någon kontakt med honom på över tio år.hjk said:Är denna person någon som hängt här på forumet tidigare?
Han har skrivit Lawful Good med bläck, efter det har jag skrivit CN med blyerts.Ubereil said:Jag vet inte, men efter att ha läst hur han spelade så känns det som han stavade fel på Chaotic Evil där.
Nja, det finns fler saker på det formuläret som jag inte har tagit upp. Bl.a. saker som garanterat omfattas av WRNUs berömda Regel 4.solvebring said:kan du inte scanna det där episka formuläret?
Haha! Oj, nu blev ju formuläret än mer spännande!anth said:Nja, det finns fler saker på det formuläret som jag inte har tagit upp. Bl.a. saker som garanterat omfattas av WRNUs berömda Regel 4.solvebring said:kan du inte scanna det där episka formuläret?
M.a.o. har jag använt en stor del censur när jag beskrev hans Character Sheet.
Tja, det å andra sidan är väl faktiskt en ganska konstig och inte minst tung grej. Sexuella scener som är mer än bara prat tenderar att kännas jädrigt konstiga (inte nödvändigtvis olustiga), och finns det också med känslor i bilden kan jag tänka mig att risken för awkwardness blir ännu större.Jag tycker att den här tråden är skitrolig. Samtidigt märker jag att min egen tid som rollspelare tydligen gått på prozak större delen av tiden. Liksom; jag har varken blivit uppraggad på konvent eller haft folk som mordhotat varandra. Jag har väl haft ett par dåliga spelledare eller jobbiga spelare, men liksom inga extremer...
Det konstigaste för min del är nog när en spelledare i enrum spelade ut (ganska grafiskt och med en del tafsande) en ganska avancerad och pervers förförelsescen med mig; det var liksom inte alls obehagligt eller så (delvis eftersom jag redan innan var en del intresserad av honom), och kombinationen av fiktionen plus det jag kände gjorde scenen helt awesome för min del; det låg en tung sexuell spänning i rummet. För min del då; jag är tämligen övertygad om att han inte delade mina känslor.
De spelare som jag spelat med de senaste decennierna är i princip fullständigt dysfunktionella - och jag har fått väldigt stor erfarenhet att hantera konstiga spelarbeteenden (jag har flera gånger hamnat i liknande situationer som jag redan beskrivit här i tråden - men det var ENDA gången som jag tappat kontrollen som spelledare).Magnus Edlund said:Spelaren som, när hans rollperson höll på att avlida, hotade spelledaren med att "om jag dör ska jag göra en rollperson som sabbar hela din kampanj".
xD ... Herregud vad jag garvar när jag läser en del svar alltså.Magnus Edlund said:När en spelare skulle visa en "ninjaspark" och råkade sparka en annan spelare i huvudet.
Spelaren vars rollpersoner ALLTID ville mörda barn.
En spelledare som hade så dålig fantasi att alla vanliga människor i hans värld hette Bengt och var "gurkbönder".
Spelaren som, när hans rollperson höll på att avlida, hotade spelledaren med att "om jag dör ska jag göra en rollperson som sabbar hela din kampanj".
När jag skulle ned till Göteborg från Norrköping satt jag på bussen och läste Noir. En kille kände igen boken och vi snackade rollspel hela vägen ned. Aldrig tidigare har den resan gått så snabbt. Nåväl, jag kände verkligen den där tryckande känslan ... från min flickvän, som tvingats sitta och lyssna på vårt babbel hela resan.Krille said:Resten av kupén hatade oss. Det kändes. Det var snudd på fysiskt påtagligt.