Weatherman
Hero
Re: Förklaringar
För är det inte så att det ofta finns en risk att ett äventyr sätts i sank så fort rollpersonerna bestämmer sig att göra något som radikalt skiljer sig från sl:s intentioner?
Det beror helt på hur man som SL ser på sitt spelande. Om man absolut inte vill improvisera och anser att spelarna "förstör" när de hittar på något oväntat kan jag bara beklaga. Jag, som Sl, anser att det förhöjer när spelarna får äventyret att ta oväntade vändningar. Uppmuntrar in facto mina spelare till min nästa kampanj (Gondica) att, om de vill, diskutera planer utan att jag hör för att få till ett överaskningsmoment för mig som SL.
Jag vill på något vis hitta ett sätt där sådana situationer inte behöver uppkomma, utan där spelarna fritt kan röra sig från äventyr till äventyr
Lite improvisationsvilja från SL är någ den bästa boten (om man inte vill ägna sitt liv åt i princip bygga upp en komplett värld från scratch).
weatherman
För är det inte så att det ofta finns en risk att ett äventyr sätts i sank så fort rollpersonerna bestämmer sig att göra något som radikalt skiljer sig från sl:s intentioner?
Det beror helt på hur man som SL ser på sitt spelande. Om man absolut inte vill improvisera och anser att spelarna "förstör" när de hittar på något oväntat kan jag bara beklaga. Jag, som Sl, anser att det förhöjer när spelarna får äventyret att ta oväntade vändningar. Uppmuntrar in facto mina spelare till min nästa kampanj (Gondica) att, om de vill, diskutera planer utan att jag hör för att få till ett överaskningsmoment för mig som SL.
Jag vill på något vis hitta ett sätt där sådana situationer inte behöver uppkomma, utan där spelarna fritt kan röra sig från äventyr till äventyr
Lite improvisationsvilja från SL är någ den bästa boten (om man inte vill ägna sitt liv åt i princip bygga upp en komplett värld från scratch).
weatherman