Sebastian Andersson
Hero
Alla kapitel är nu i princip färdigskrivna och behöver bara finputs i form av korrekturläsning och annat smått och gott. Releasedatumet är dessvärre, som ni kanske uppmärksammat, flyttat tiil februari.
Anledningarna till förseningen är flera, allt från tentor för min del som man ju dessvärre inte kan skjuta på i all evighet, till en hårt pressad neocrew som sliter som galningar för att får färdigt Atlas boxen och Encyklopedian lagom till julhandeln.
Måste dock säga att jag faktiskt tror att boken kan bli riktigt bra - åtminstone om man ser till vad den innehåller för material. Jag har helt enkelt försökt att klämma in så mycket som möjligt användbart material om drakarna, därav att exempelvis kapitlet med ödlefolket flyttades till boken om bestialiska folk, så att kapitlet om de högre drakarna kunde expanderas från 6 till 16 sidor. Dessutom har jag försökt att vara lyhörd för många av era önskemål då det ju trots allt är för er som boken har skrivits... Hur som helst så hoppas jag att ni skall bli nöjda med det slutgiltliga materialet när (och om) boken väl har letat sig in i era bokhyllor...
Jag klistrar nedan in vad som är den preliminära texten till baksidan då jag tycker att den rätt väl sammanfattar bokens innehåll:
Anledningarna till förseningen är flera, allt från tentor för min del som man ju dessvärre inte kan skjuta på i all evighet, till en hårt pressad neocrew som sliter som galningar för att får färdigt Atlas boxen och Encyklopedian lagom till julhandeln.
Måste dock säga att jag faktiskt tror att boken kan bli riktigt bra - åtminstone om man ser till vad den innehåller för material. Jag har helt enkelt försökt att klämma in så mycket som möjligt användbart material om drakarna, därav att exempelvis kapitlet med ödlefolket flyttades till boken om bestialiska folk, så att kapitlet om de högre drakarna kunde expanderas från 6 till 16 sidor. Dessutom har jag försökt att vara lyhörd för många av era önskemål då det ju trots allt är för er som boken har skrivits... Hur som helst så hoppas jag att ni skall bli nöjda med det slutgiltliga materialet när (och om) boken väl har letat sig in i era bokhyllor...
Jag klistrar nedan in vad som är den preliminära texten till baksidan då jag tycker att den rätt väl sammanfattar bokens innehåll:
Drakar är en bakgrundmodul till Eon som beskriver allt man behöver veta om Mundanas drakar och allt som hör därtill. Drakarna i Eon är unika, då de i sitt djup har tagit ett rejält steg från standard fantasyns drakar, samtidigt som de typiska elementen finns bevarade till den grad att även den som önskar klassiska drakar kan känna sig nöjd. I boken behandlas de båda högre drakraserna mycket ingående med massivs av myter samt beskrivning av deras speciella anatomi, allehanda förmågor, boningar, sinnen, språk, mentalitet samt tips på hur man gestaltar och kan använda sig av dessa magnifika varelser i spelet. Givetvis beskrivs flertalet av dem också såsom individer och hela 30 stycken drakpersonligheter återges i kapitlet om kända drakar. Utöver detta behandlas en mängd av de lägre draksorterna och draklegender så som drakväktare och dräpare, drakryttare, fantastiska drakföremål och inte minst den mäktiga drakmagin. Modulen innehåller dessutom ett flertal idéer på äventyr samt ett stort kapitel med hemligheter varav de flesta hittills inte varit kända av andra än drakarna. Men nu har Du chansen, så ta och stig in i drakarnas mystiska värld och skåda den genom deras ögon bortom världens alla illusioner.