Nekromanti Det senaste om Drakarboken...

Ceram

Hero
neokorrektur

Fast nu var ju iofs detta inte något som säkerligen hamnar på pränt iallafall inte utan att passera neogames korrektur!
Jag för min del har sett för många stavfel, avbrytna stycken och självmotsägningar i eon för att ta det som en försäkring. Däremot verkar boken bli mycket intressant...

Alharra

Warrior
Re: neokorrektur

Tja att passera korrekturläsningen betyder kanske inte ordagrant att det är korrekt och lättfattlig svenska :gremtongue: Även korrekturläsare är mänskliga, you know.

/Alharra, som förresten ska börja som korrläsare med nästa modul

ripperdoc

Myrmidon

Även korrekturläsare är mänskliga, you know.

Minst sagt ja, men det är ju fortfarande ingen bra anledning till stavfel i en färdig text. Det är bara att skaffa sig fler korrläsare eller göra fler korrläsningsomgångar! :gremwink:

/RipperDoc - korrläser Fjärran Riken

Starvid

Veteran
Re: Du [OT]

Eftersom det ser insmickrande (om det nu ens är ett ord) ut. "Om Du köper en ålandskryssning få Du och Dina vänner varsin mountainbike! Vad säger Ni om det?!

Det känns som reklam. Typ.

Ljusetsriddare: Drakboken verkar bli väldigt bra. Vill ha.

Slarn

Excentriker
Nja...

Det är kapilärer i min Jingo (engelsk), En man på sin vakt, Trollkarlens stav och Häxkonster, i alla fall. Så det där med pocketböcker stämmer nog inte riktigt...
/Arandon, lägger till en parentes till parentesen, ungefär.

Alharra

Warrior
Re: Nja...

Jo de du nämnde har visst kapitäler. *Tar fram sin samling av Pratchett-pockets för att styrka sin tes*

Vidare kommer Det Fantastiska Ljuset, Magins Färg, Rörliga Bilder, Pyramidfeber, Döden Ligger Lågt och Spännande Tider med kapitäler.

Men i Mort talar han iaf med versaler!

Och jag kommer ihåg att när jag läste den så störde jag mig något ofantligt på det. Men du har rätt, det verkar snarare vara undantag än regel. Men någon bunden bok med versaler finns väl ändå inte?

Alharra

Warrior

Det är bara att skaffa sig fler korrläsare eller göra fler korrläsningsomgångar!

Något jag faktiskt påpekat för Neogames. Då fick jag reda på att jag troligen "Såg mer problem än möjligheter", men jag accepterades i vilket fall som ny korrläsare och ska förhoppningsvis få en text att ta hand om snart.