Bifur
Veteran
Jo så är det givetvis. Det finns också yrkeskriminella som svarar "inga kommentarer" på allt fram till rättegången. Min bild är dock att förhören inte är det intressanta i sådana utredningar, de blir mer en formalitet.Det är ju detta som inte riktigt stämmer med många typer av psykopater. Just Donovan pratar mest om annat.
Det finns dock lite specifikt material också, beroende på misstänkt. Undanflykter från arresteringstillfället och liknande. Men på det stora hela är de misstänkta inte särskilt hjälpsamma.
Men jag har inte läst scenariot så jag ska inte utvärdera på det viset. Men det viktiga, om man ska ge ditt scenario till en annan SL är att allt som förekommer som omständigheter runt den misstänkte - observationer, tekniska bevis etc. också har ett "svar" från dennes perspektiv. Det behöver inte vara relevant, rimligt eller sant eller så - men jag måste förstå det som läsare*. Det är nog lätt att skriva in sin förförståelse som författare vilket öppnar för tolkningar av SL som kan riskera att vrida om scenariot till något det inte ska vara.
(* Det vill säga om spelarna frågar "var befann du dig den 12 juni" så behöver jag något mer än att misstänkt helst pratar om sin barndom. Sen kan det svaret vara "på alla frågor om tider och platser svarar NN att han inte minns längre".)