Sysp
NNO
- Joined
- 11 Apr 2017
- Messages
- 1,082
Det är väl många som har sagt att det här hade de gärna spelat. Jag hade tyckt det hade varit grymt kul att prova.Hela scenariot är konstruerat mot bakgrund av hur seriemördare ofta fungerar (med tre specifika verkliga seriemördare som förlagor för de tre misstänkta). De blånekar, de ljuger, etc. Mycket av bevismaterialet är indicier eller håller inte egentligen i rätten. När spelgruppen (som är FBI-agenter) satt ihop sitt case mot någon (eller några) av de misstänkta och skeppat iväg det till åklagaren så är scenariot slut. Spelgruppen skingras. Vi pratar om våra teorier. Vi kommer aldrig veta om vi gjorde rätt tolkning av materialet.
Idén har varit att försöka skapa en känsla närmre true crime än mysterium, helt enkelt. Spelledarens roll är framförallt att förmedla svar från en case book som följer med.
Jag tror det kan bli en skithäftig upplevelse. Ytterst få verkar dela den känslan, åtminstone här på wrnu.
Om jag inte minns fel dock så hade du tänkt sätta upp det på GothCon. Att göra något så okonventionellt utan att överhuvudtaget hinta i foldertexten / försnacket om att man inte ska förvänta sig ett vanligt scenario är väl det folk här har problem med.
Att spela Onda människor i indierummet hade säkert gått alldeles utmärkt, där är ju experimentellt en del av vad de flesta förväntar sig.