Spelrapport från 1/2
Alright, så här gick det till...
Först var det bara jag och Kanne som var garanterade men efter en liten stund "övertalning" så bestämde sig även vår käre Yassilus att följa med och se till att även döden skall hjälpa det modiga sällskapet.
Vi började lite smått och döda mephisto - enkelt match...
Nu gick vi in i the portal of doooooooooom och kom till Pandemonium fortress... dvs act 4 staden.
Här bytte vi lite sake roch pratade och roade oss lite innan det var dags att ge sig ut på jakt.
Vi letade upp den kalla snubben Izual (?) och han var inte glad över att se oss.
Kannestens modiga barbar ställde sig genast mittemot honom och de började aktivt och friskt slå på varandra.
Vattendroppe stod och sprutade eld (ganska förvånad att jag nästan regeneratar lika mycket mana som jag drar) och Yassiluses dödstjänare Morsnoctiluca (ehhh, eller något
) bistod med glada hejarop och någon enstaka curse då och då!
Döden kom till oss mer än i form av Yassilus dessvärre - ett par dödsfall inträffade.
Men ett par monster senare så döck Feuflux upp med sin hederliga paladin och gav oss understöd för att döda den stora smeden som har massa diamonds i sin smedja bara man slår till mephistos sten.
Bara diabloquestet kvar nu och vi är mellan lvl 26-28 i typvärde även om Yassilus är ett level eller två efter.
Lycan då?
Hur ser det ut för dig?
Spel innan nästa onsdag?