Nekromanti Diablo II

Lycan

Hero
Re: Spela söndag kväll?

Söndag, 19.00, okej. *Ställer klockan*. Nu ska det väl fantamig gå! ;o

Vilken lvl är ni förresten?

- L

Johan K

Gammal & dryg

Jag är lvl 25 tror jag bestämmt, Feuflux är lvl 26, Gastono har nog lvl 24...
Resten vet jag tyvärr inte..

Ska för övrigt bli skoj med lite allmän grottröj idag !

Gastono

Hero

Jag behöver slakta 4-5 foes eller något för att få mitt nästa level vilket tydligen är level 25.
Du har bättre koll på mina levels än mig :gremlaugh:

Gastono

Hero
Tråkiga nyheter...

Dessvärre kommer jag nog bli sen. Alltifrån en kvart till en trekvart är möjligt.
Måste klämma in ett brödbak mellan vissa tider och D2 lirandet blir återigen lidande :/

Gastono

Hero
Spelrapport 22/1

Till en början var det bara jag och Kanne som fanns på plats.
Vi röjde runt lite grann och lyckades skaffa Khalims flail och smashade oss ner till durance of hate (mephistos bostad som förövrigt var dåligt inredd).
Vi skaffade oss WP'n där och drog oss sedan tillbaka för att invänta ett bättre tillfälle att döda Meph.
Sedan döck Yassilus upp och vi gjorde ett par quests åt honom och såg till att vi hade alla WP's i act 3.
Kannesten dog tyvär ett par gånger då han (som vanligt) sprang in i stora klungor med fiender och laggade sönder :gremlaugh:
Yassilus som inte var nöjd med sin max-hp blev också lite smiskad lite här och var och jag måste erkänna att jag själv åkte dit både en och två gåner...

Nu är det alltså bara sista questen kvar i act 3 och vi alla ligger omkring lvl 25-26 ungefär...

Någon som har förhinder den kommande Onsdagen?

Lycan

Hero
Re: Spelrapport 22/1

Skulle installera om D2 efter windowskrasch igår, kommer på att skivan är utlånad till kompis som har flyttat. Så här sitter jag med LoD-skivan och funderar på om den hade varit snygg som koppunderlägg. Får väl gå och köpa D2 igen eller något. Jävla piss.

- L

Johan K

Gammal & dryg

Jupps, trotts allt så var det en gansak trevlig omgång. Trotts att det var lite segt inimellanåt. Antingen så gick det åt h-vete för min del eler så smiskade man på ganska bra..
Får väll ta & snygga till mig tills på onsdag.

Johan K

Gammal & dryg

Får väl gå och köpa D2 igen eller något. Jävla piss.
Eller så försöker vi träffas på nått sätt, så du kan låna min skiva med "vanliga" Diablo. För det vore ju oherhört trist att gå & köpa det igen. Eller hur.

Gastono

Hero

Det är ruskigt jobbigt att ha lånat ut en skiva som man inte får tillbaka.
Jag lånade ut min D2 till en kompis som sedan flyttade - vi tappade kontakten men träffades en gång och bestämde oss för att hitta på något.
Så jag kom över till honom och så sade han att han hade min skiva och så fick jag tillbaka den :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Svärdsröjet den 25:e

Det var två hjältar som tog an sig helvetes bestar idag. Den noble paladinen och den vildsinte barbaren (och paladinens trogna hireling Frosty). Vi röjer riktigt bra även om jag saknar magikerns blixtar som understöd. Jag saknar även lönnmördaren och nekromantikern men dom har jag inte sett på så länge så jag är inte helt säker på att dom finns... :gremsmile:

Vi började med att röja ikapp det jag låg efter i act3. Fixade Lam Essen's (?) tomb, mosade high councils och fixade travincalwp:n. Ingen annan i sikte. Så vi gick ner och letade upp Mephisto (min hireling dog där nere av den elake councilkillen med blixtarna) och spöade upp honom rätt lätt. Hittade en mysig hjälm. Har max i fire.res och nästan max i både cold och lightning. Känns bra. Speciellt eftersom mitt liv är lite lite... Svärdet som Yassilus gav mig håller fortfarande. Jag har hittat vapen med bättre maxdamage men totalt sett har deras skademedel legat lägre än svärdets så... det hänger kvar.

Jag och den laggande barbaren började även röja loss i act4 samt döda Izual (lite seg typ) innan vi la ner för dagen. Jag vill väldigt gärna hitta nån ring (eller vadsomhelst) med life-steal. Manastealen på min amulett antar jag gör en massa (även om jag bränner väldigt lite mana). Har konstant fullt där iaf.

Det är f.ö hopplöst att gambla fram nåt bra bälte. Bytte handskar dock.

Johan K

Gammal & dryg
Fasen, du hann före !! ^^

Kunde inte skriva bättre själv, faktsikt.. Det var riktigt bra röj från våra sidor ! Känns som vi är gasnka jämna !
Skulle någon snubbla över barbarsaker av varierande grad, hojta till ! Är även intreserad av runor.....
Börjar nästan bli bra på att tjoa upp både liv & mana, vilket är bra. för min del iaf..
På återseende !!

Gastono

Hero
Re: Svärdsröjet den 25:e

Sounds like you guys hade a very effective and productive session today, yes?
Själv så avstod jag i förmån av studier - förlåt mig...
Det verkar ju som om ni röjer ruskigt bra tillsammans, hur var mephisto idag?
Hoppas ni inte lämnade honom ilsken till mig :gremlaugh:
Act 4 blir härnäst då också ja, *looking forwad to it*.
Min tanke är väl om vi skall samla allihopa till att döda diablo eller om vi skall ta det i två omgångar kanske?
Alltid roligt att vara många men om det går och genomföra är ju en annan sak dessvärre.

Jaja, det är ju en quest för er och två quests för mig dit så vi skall väl inte ha för bråttom att tänka på sådana saker :gremwink:

Innan jag trycker på fortsätt... Skall vi klämma in något spel innan nästa onsdag?
Helgen lämpligtvis?
Om möjligt så tycker jag att vi får försöka klämma in ett litet spel på någon tid förutom de regelbundna onsdagarna, inte som en till dag men att vi försöker fixa ihop något när ett par pers kan helt enkelt...

Feuflux

omjonasson.se

Jag vill väldigt gärna att hela gänget spelar samtidigt så att alla klarar diablo och andra påfrestande quests samtidigt så man blir av med dom. Det är dessutom roligare om fler än 2 pers lyckas dyka upp. T.ex. Lam Essen's tomb är ju lugna puckar (eller ja, det var rätt farligt där förresten, I take back) så sådana quests kan man ju ta i omgångar.

Jag har lite frilansande arbetstider och kan inte spika helgspel på förhand. Har ett demo som måste vara färdigkodat på söndag så eventuellt kommer jag programmera järnet i helgen och då lär jag inte vilja lägga tid på diablo. Tiden går så jäkla fort så onsdagskvällar funkar toppen för mig. Roligare om man hunnit få upp lite abstinens också. Däremot... om det nu blir spel utan fullt gäng hela tiden så låter det smart att försöka spela lite extra vid passande tidpunkt.

Det här var ordbajs som fan känns det som. Jag hade kunnat svara "jag håller typ med" istället. :gremgrin:

Gastono

Hero

Det här var ordbajs som fan känns det som. Jag hade kunnat svara "jag håller typ med" istället.
Lugnt :gremwink:

Dock så kan jag skriva det...
Själv har jag ju en slutuppgift i programmering som skall vara klar om 2 veckor... Men jag anser att jag har koll på den :gremlaugh:
Men men, då tycker jag vi satsar på Diablos nedgång och fall och destruktion och allt vad det heter när det inte fattas någon (eller maximalt 1 och den personen inte är jag... :gremwink:

Men vi kan ju eventuellt göra så att vi kör fritt fram som vi gjort tills det bara är Diablo kvar och sen så sätter vi upp en "rekommenderad level" och sen så kör vi hårt! :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg

Well, skulle kunan lägga in ett litet spelpass i helgen. Dock så får det på kvällen isåfalll, jobar nämligen fram till 18.00..
Annars så skulle jag mycket väl kunna lira imorogn åxå.

Gastono

Hero

Imorgon är ruskigt tight dessvärre :/
Jag skall repa med bandet till en ganska bra bit in på kvällningen troligen och kommer vara ganska döhungrig och trött m.m. när jag kommer hem så det blir ganska svårt...

Mitt hopp ligger ju dock på helgen - jag tror att jag är ganska ledig även om det alltid (ja, alltid för de som har ett liv :gremwink:) dyker upp saker som måste göras.
Kompisar som vill snylta på ens dyrbara tid, studier samt att baka enorma mängder bröd är exempel på saker som kan ta upp tid för mig.

Men skall vi helt enkelt hålla ögonen öppna så mycket det går och när det blir ett par pers som har tid och lust så kastar man ihop något...
Det är ju alltid svårt att sätta upp tider på en helg som sagt. :gremtongue:

Vad tycker ni?
Vi kan ju i och för sig sätta upp ett "temp-datum/tid" där alla som kan försöker vara online fast det är lite mindre seriöst än på onsdagarna.

Jag vet inte riktigt...
Hur ser natter ut för er på helgen? Inte nödvändigtvis klockan 0400 på morgonen men kanske 21-23 snåret?
På lördag är i alla fall detta ett alternativ för mig...
Om Johan jobbar på söndag så är detta ju dåligt i alla fall. :/
Njea, klurigt det här...

Johan K

Gammal & dryg

Well, tid är ju något som vi allt som oftast har ont av.. Tyvärr. :gremsuck:
Dock så tycker jag att vi fortfarande skall ha kvar onsdagen som fast datum & låta andra speltillfällen fastställas här elelr på t. ex #rpgonline eller vråålådan.
Anyway, jag kommer av med er när jag kommer hem imorogn kväll & ser ifall det blir något spel.
Anyway, nu skall jag äta pizza & avnjuta en styck kall pilsner !!
Så adios på er sålänge !!

Gastono

Hero

Well, tid är ju något som vi allt som oftast har ont av.. Tyvärr.
Ja, så sant så sant dessvärre...Men jag håller med dig om onsdag som fast datum och göra upp om annat på platser som jag inte skall nämna eftersom du redan nämnt dem.

Titta in imorgon kväll hela bunten så ser vi om det är någon ide att försöka börja dra igång någonting!
Som sagt så kan jag för min del inte lova någonting men jag skall försöka vara online jag också...

Skall vi förresten säga att vi är omkring lvl 27-30 för diablo?
Det är lite högt med 30 men om någon vill njuta av sin sista skill så förtjänar de detta :gremwink:
Inte för att den över 30 exempelvis inte skulle få vara med men så att vi har en riktlinje ungefär vi skall vara någonstans.

Hoppas att din pizza och pilsner smakar som de skall! :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Helgen

Lördag kväll är jag på en fest... kanske skulle ha lite tid över mitt på dagen men räkna inte med det. Då är söndag eftermiddag/kväll ett hetare tips även om det är risk att jag släpas iväg då med. :gremsmile:

Reality is everywhere...

Gastono

Hero
Re: Helgen

Vi håller oss på kanalen en stund idag och ser - jag vet inte hur det ser ut för mig och om detta är i senaste laget.
Söndag tror jag dock på, satsa på det?
Vi kan ju titta på söndag kväll efter att Kanne har kommit hem - hålla oss på IRC vid 19:00 som traditionen säger? :gremlaugh:

Reality is everywhere...
Almost everyvwhere...
Reality is everywhere but in the commonly used word of sarcasm... or something :gremlaugh: