Nekromanti Diablo II

Feuflux

omjonasson.se
Spelrapport

Feuflux var där någonstans också, men han gnällde mest över sitt dåliga svärd.

Umm, jag gnällde faktiskt mer på att ni stressade iväg tyckte jag själv. :gremgrin:

Fullständigt annorlunda upplevelse för min del.
1) Lugn och ro. 2 spelare som håller ihop non stop. Lite trivsamt prat.
2) Fetstress. 5 pers som springer åt alla håll (helst olika) så fort som möjligt. Om nån sa nåt så hann jag oftast inte läsa det.
(Överdrivet för att alla ska fatta. :gremwink:)

Diablo2 är ett slash-spel men det blev för mycket speedröj för min del idag. Får ta några djupa andetag innan nästa gång och hoppas jag trivs bättre.

Att springa förbi waypoints bryter mot Feuflux diablo2-lag, men dom kan jag väl gå tillbaka och fixa sen nån gång. :gremsmile: Med Nighty kanske om han vill ha hjälp att ta in försprånget.

Questmässigt är alltså hela act 1 samt första questet i act2 fixade och vår level går från 16 till 18.

Gastono

Hero
Re: DAMN!

JohanK försöker tappert att _roll_spela sin brutala barbar Vitsippa, och dör stup i kvarten när han rusar in i övermäktigt motstånd.
Haha, beklagar Johan (som lyckades kamma hem priset i antal dödsfall).

Samtidigt är min svincoola Assassin vilse i någon ödslig korridor och letar efter gruppen.
Citat från spelet: "Men varfan är ni killar? Det är massa... små... saker här!! De slår på mig... Jag har slut på potions... HJÄÄÄLP!!" (Kanske inte ordagrant men nästan :gremwink:)

vilda sorceress Vattendroppe
What? Jag var hur lugn som helst!

Feuflux var där någonstans också, men han gnällde mest över sitt dåliga svärd
HAHA, så rätt, så rätt! :gremlaugh:

Skitskoj i alla fall!

Gastono

Hero
Re: Spelrapport

Det där med att inte hinna läsa känner man ju igen men jag han ju tom ta en kafferast innan Andy och han fortfarande hänga med i spelet :gremlaugh:

Ta lite plats och spring åt ett eget håll så följer garanterat "Någon" efter dig :gremwink:

Nightowl

Champion
Just for the record... (rant)

...så HATAR jag speed-röj; jag fattar knappt vart vi är när jag spelar med Feuflux (jag skyller på min bokstavskombination). Vi får se om jag hänger med! I WoW får jag spader nere i instants när folk springer HELA TIDEN och, framförallt, aldrig säger vart dom ska eller varför - alla förväntas ha spelat instancen med en äldre alt hela tiden. Om man försöker notera att man är en n00b och undrar vad som händer, brukar de, för de flesta är jättesjysta, försöka fylla i alla grejor - "Snacka med gubben! Öppna kistan! Klicka på grodan!" som man bara SKA göra, och missar att man måste läsa för att hänga med! :gremmad:

Äh, jag är långsam somfan, helt enkelt. Jag hoppas det går bra, annars får väl jag bilda en Sköldpaddeklubb med Feuflux...

Erik

Lycan

Hero

Feuflux var där någonstans också, men han gnällde mest över sitt dåliga svärd
HAHA, så rätt, så rätt!

i början

Feuflux: jag hoppas hitta ett bra svärd när vi lirar, mitt är verkligen dåligt

lite senare

Feuflux: fan, ingen som hittat ett bra svärd?

ännu senare

Feuflux: men skit också, mitt svärd suger, har ingen ett bra svärd?

ännu lite senare

Feuflux: men det är ju inte sant, ge mig ett bra svärd

mycket senare

Feuflux: FINNS DET INGA SVÄRD I DET HÄR SPELET SOM INTE SUGER APA?!

:gremwink:

- L

Nightowl

Champion
*pekar på sin avatar*

Det där är Osaka från animen Azumanga Daioh; hon är kanske mest känd för att konstant somna på lektionerna. Hon är min själstvilling. Jag är jäkligt långsam av mig. :gremgrin:

Erik, borde kanske vara Lag Sjögurka istället

Lycan

Hero
Re: Just for the record... (rant)

Det var Yassilus' fel. Med sin magnetiska och dominanta personlighet satte han raskt en norm som vi andra följde. Den höga takten resulterade dock för min del mest i att jag fick springa omkring och plocka upp resterna av de andras vilda krigande...

Tar också gärna det lite lugnt. Vill du levla upp din gubbe kanske vi kan spela lite soft?

- L

Gastono

Hero
Re: *pekar på sin avatar*

Haha, ingen fara, ingen hängde med någonstans förrutom Yassilus som verkar ha två tangentbord, ett där han spelar och ett där han skriver... :gremlaugh:

Nightowl

Champion
Re: Just for the record... (rant)

Den höga takten resulterade dock för min del mest i att jag fick springa omkring och plocka upp resterna av de andras vilda krigande...
Om man spelar assassin får väl folk finna sig i att man är en ninja? :gremgrin:

Erik, dåliga MMORPG-vitsar...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jupp

Allt är mitt fel. Det lustiga är att jag nästan tyckte det gick segt idag. Tänk så olika det kan vara. Jag är van att skynda mig igenom åtminstone första och andra akten. De är tråkiga bortom rimliga gränser och det finns inte mycket skoj att göra mer än att puckla på så snabbt som möjligt.
Det lustiga med kvällen var väl att jag inte gjorde någon skada alls. Jag bara ledde mina minions... Eh... Lagkamrater på slagfältet. Och kammade hem massa experience eftersom jag alltid var först och på något vänster lyckades döda ändå.

Jag ska försöka lugna mig lite, men jag lovar att bli bättre till de tre sista akterna då det faktiskt är skojigt att döda allt. :gremlaugh:

Och så mycket och snabbt skrev jag väl inte..?

Johan K

Gammal & dryg

Hehe, såklartatt man skall in & rota där det är som värst ju !! :gremgrin: Det är ju där som saker händer juh & tyvärr så ficka jag slut på healingpotion & mana konstan ju.. Vilket är mindre skoj..
Sen att jag scorade högst dödsfall den här gången skyller jag på att det laggade så inni hellvete.. :gremsuck:

Dock hade jag för jäkla skoj när jag lirade med er !!! Så det här vill/tänker jag vara med på så mycket det går !!!
Ska försöka få till min barbar så jag kan få till stånd att ni andra får lite bonusar från mina skills... :gremtongue:

/ Johan K, som återigen tackar för en trevlig omgång röj !!

Feuflux

omjonasson.se
Mana/Liv

Typisk problem för låglevelkaraktärer att få slut på mana och liv. Brände ett större gäng potions jag men hittade tillräckligt många för att hålla mig flytande iaf. Förhoppningsvis dyker det upp prylar som hjälper till på den fronten snart. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Lite mer krönika

En halvtimme efter att Druiden annonserade att hamn ämnade mosa monster råka Paladinen traska förbi och valde att hjälpa till. 4 druidlevlar och 1 paladinlevel senare var Cain räddad, det förhatliga tornet rensat, smeden smidd och hjältarna kunda pusta ut vid inner cloister.

Andariel återstår alltså att ta hand om för de modiga hjältarna. (Förresten, varför visas inte Radament-questet som avslutat för mig? Förvisso Nightowls spel men jag blev lite fundersam.)

Det är möjligt att onsdagen kommer att börja med Andariel om det inte spelas något imorgon. Jag hoppas ingen har något problem med repetition i sådanafall och om ni har det så kan ni ju alltid ge oss andra en timmes eller två headstart. :gremsmile:

Lycan

Hero
Re: Lite mer krönika

Jag spelar gärna både i imorgon och övermorgon. Ju mer desto bättre!

- L