Har ni tänkt på vikten av att hålla en viss koll på vad för något och vilka typer av figurer som spelarna gör i ett rollspel ?
Och om ni inte har det så tänk efter en kanske gör en maffia boss och den andra gör en FBI agent det krävs inte några geni knölar för att kunna förstå vilka problem som där gäller.
Sen kan hela äventyr kampanjer bli helt dikterade av spelarnas rollfigurer och det är inte fel erkänner jag men att ha en någorlunda homogen grup kan vara otroligt viktigt under vissa kampanjer och spel där det är viktigt att de inte bara ska samarbeta utan samarbeta bra och trovärdigt..
En kampanj kan lätt spåra ut när SL har tänkt sig en tuff efter kriget eller slåss för att få pengar att överleva för och spelarna alla gör playboys och rika knösar eller dator hakare eller magiker i jargien exempel viss sådana problem är jag säker på att många har eller har haft och kan dela med sig av..
*ler*
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-09-14 23:31.</EM></FONT></P>
Och om ni inte har det så tänk efter en kanske gör en maffia boss och den andra gör en FBI agent det krävs inte några geni knölar för att kunna förstå vilka problem som där gäller.
Sen kan hela äventyr kampanjer bli helt dikterade av spelarnas rollfigurer och det är inte fel erkänner jag men att ha en någorlunda homogen grup kan vara otroligt viktigt under vissa kampanjer och spel där det är viktigt att de inte bara ska samarbeta utan samarbeta bra och trovärdigt..
En kampanj kan lätt spåra ut när SL har tänkt sig en tuff efter kriget eller slåss för att få pengar att överleva för och spelarna alla gör playboys och rika knösar eller dator hakare eller magiker i jargien exempel viss sådana problem är jag säker på att många har eller har haft och kan dela med sig av..
*ler*
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-09-14 23:31.</EM></FONT></P>