Nekromanti Dikterad av spelare...

hatten

Swashbuckler
Har ni tänkt på vikten av att hålla en viss koll på vad för något och vilka typer av figurer som spelarna gör i ett rollspel ?

Och om ni inte har det så tänk efter en kanske gör en maffia boss och den andra gör en FBI agent det krävs inte några geni knölar för att kunna förstå vilka problem som där gäller.
Sen kan hela äventyr kampanjer bli helt dikterade av spelarnas rollfigurer och det är inte fel erkänner jag men att ha en någorlunda homogen grup kan vara otroligt viktigt under vissa kampanjer och spel där det är viktigt att de inte bara ska samarbeta utan samarbeta bra och trovärdigt..

En kampanj kan lätt spåra ut när SL har tänkt sig en tuff efter kriget eller slåss för att få pengar att överleva för och spelarna alla gör playboys och rika knösar eller dator hakare eller magiker i jargien exempel viss sådana problem är jag säker på att många har eller har haft och kan dela med sig av..

*ler*

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-09-14 23:31.</EM></FONT></P>

Discordian

Swordsman
Homonymer

<quote>men att ha en någorlunda homonym grup kan vara otroligt viktigt under vissa kampanjer</quote>

Jag missade mitt motståndsslag mot ordmärkning, så... I en homonym grupp har karaktärerna samma namn, men de kan vara hur olika som helst i övrigt. Jag tror att det som avsågs var en homogen grupp. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

hatten

Swashbuckler
Re: Homonymer homogen

Tja Du har helt rätt /images/icons/laugh.gif jag blandade om orden /images/icons/tongue.gif gissa om jag känner mig dumm *suck* men i alla fall homonym och homogen låter i mina öron ändå ganska svåra att blanda om men /images/icons/laugh.gif jag har värre mistag fonetiskt ett bra exempel var för några år sedan när vi spelade en pirat kampanj till Drakar och demoner och en av spelarna frågade vad som fanns i lastrumet och jag sa 59 ton TYG BALLAR /images/icons/laugh.gif när jag menade 50 ton Tyg Balar..
Tror du spelarna någosin glömde det mistaget ? ååå nej så fort jag ska säga något som har med tyg att göra så hör jag ÄR det Tyg ballar.. /images/icons/laugh.gif

hatten

Swashbuckler
Bra ungefär samma gör jag men ofta så blir det ganska fritt och jag ger mer förslag till vad de kan och vad de inte bör göra och från den punkten så får de relativt fritt fram vilket för mig kan leda till små problem inom vissa rollspel /images/icons/cool.gif i alla fall under första äventyret med de figurerna..
/images/icons/cool.gif

Discordian

Swordsman
Re: Homonymer homogen [NT]

*LOL*

Själv brukar jag mest blanda ihop orden med varandra, typ byta ut stavelser eller hela orden. Men det är jag ju inte ensam om. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli