Bakgrund:
Kom tillbaka med spelande med DoD2016, blev 3-4 äventyr fysiskt.
DoD2016 är bättre än sitt rykte, närmare Äventyrsspels DoD än DoD23 och hade med lite arbete och vilja från utvecklarna potential.
Pesten kom och jag letade vidare efter system som det fanns stöd för på VTT.
TIps om Mythras från det här forumet och igång med en serie äventyr i Ereb Altor (roll20>Foundry VTT)
Det blev lite klubba klassiker under 18 månader med närmare 50 spelmöten!
Jag kände dock att jag hade hamnat vid vägs ände, fått smak för kampanjer (vilket vi aldrig spelade nr det begav sig) och ville köra i en ny spelvärld.
Så, vi spelade ingenting från slutet på januari förra året till augusti i år.
Startsräckan att komam igång för både mig och spelarna var rätt höga men:
DoD23 med Dimmornas dal!
Inte det jag ville spela med det vi behövde för att komma igång igen. Väldigt låg tröskel då allt fanns i Foundry, inklusive äventyr.
Jag hörde till surgubbarna över ligans DoD, vissa av mina argument står fast (mycket influenser från system som är långt ifrån den renläriga D100/BRP/RQ, Inte Kosher!)
Men det är resultatet som räknas, oavsett om det känns som ett Drakar och Demoner eller inte.
Det är lättspelat, går undan och finns mer taktiska val än vad man upplever först.
Jag har faktiskt haft roligt med det, se där, där kom det...
Risk för spoilers.
Vi har hunnit med:
Kom tillbaka med spelande med DoD2016, blev 3-4 äventyr fysiskt.
DoD2016 är bättre än sitt rykte, närmare Äventyrsspels DoD än DoD23 och hade med lite arbete och vilja från utvecklarna potential.
Pesten kom och jag letade vidare efter system som det fanns stöd för på VTT.
TIps om Mythras från det här forumet och igång med en serie äventyr i Ereb Altor (roll20>Foundry VTT)
Det blev lite klubba klassiker under 18 månader med närmare 50 spelmöten!
Jag kände dock att jag hade hamnat vid vägs ände, fått smak för kampanjer (vilket vi aldrig spelade nr det begav sig) och ville köra i en ny spelvärld.
Så, vi spelade ingenting från slutet på januari förra året till augusti i år.
Startsräckan att komam igång för både mig och spelarna var rätt höga men:
DoD23 med Dimmornas dal!
Inte det jag ville spela med det vi behövde för att komma igång igen. Väldigt låg tröskel då allt fanns i Foundry, inklusive äventyr.
Jag hörde till surgubbarna över ligans DoD, vissa av mina argument står fast (mycket influenser från system som är långt ifrån den renläriga D100/BRP/RQ, Inte Kosher!)
Men det är resultatet som räknas, oavsett om det känns som ett Drakar och Demoner eller inte.
Det är lättspelat, går undan och finns mer taktiska val än vad man upplever först.
Jag har faktiskt haft roligt med det, se där, där kom det...
Risk för spoilers.
Vi har hunnit med:
- Introt
- Ridders Rös
- Bothilds bryte.
- Vägs ändes världshus
- Suckarnas torn