Öppningen till Apostasy Gambit till Dark Heresy (i en av grupperna jag spellede den).
Startar In Media Rez med rollpersonerna ombord en attackhelikopter (eller dylikt). De tar sig in i ett kapell via taket och hamnar i en eldstrid.
Allt klaffade perfekt. Spelarna gick direkt in i sina roller och tog kommandot över situationen (Så som var tänkt). Striden blev kort och hektisk, där alla tre spelarna fick tillfälle att göra något coolt med sin rollperson som verkligen visade upp vad de var för karaktär.
Inget av det tack vare äventyret, skall sägas (även om jag tycker det var ett coolt äventyr). Det var en kombination av att ha snackat ihop gruppen innan så att alla var inne i sina rollpersoner redan, vi hade alla rätt bra koll på regelsystemet redan så det var inte mycket förvirring där att reda ut. Det äventyret bidrog med var just att gå direkt in i actionen. Vi har alla spelat tillsammans en hel del, och så snart initiativ slåss skärper sig alla och fokuserar.
Och tärningarna var på vår sida, så klart. Jag har inget emot att tärningarna ställer till oreda, det är en del av det som är kul tycker jag. Men här var det så perfekt att alla spelarna lyckades med sina slag för att göra coola saker, och SLP:erna lyckades tillräcklgit ofta med sina slag för att det skulle vara spännande, men de misslyckades tillräckligt mycket för att få stryk av rollpersonerna.
En bra tajt öppning på vad som sen var en jäkligt cool kampanj (om än med lite tweakanden här och var)