Nekromanti Dinosaurier med fjädrar ser tramsiga ut

God45

#PrayersForBahakan
Vetenskap är bullshit. Låt oss gå igenom saker som vetenskapen har fel om när det kommer till saker vi stoppar i våra rollspel.

Dinosaurier med fjädrar är så, så, så tramsigt. Jag bryr mig inte om de hade dem eller inte. I rollspel vill jag ha mina dinosaurier fjäderfria.

Laservapen ska ha rekyl!

Stoppar du in robotbitar i dig ska du bli mindre mänsklig.

Warp/snabbare än ljuset resor är absolut möjliga, gnällande över dem är tramsigt.

Mogger

Hipsteranka
Jag är mest besviken över artificiell gravitation och terraformning. Självklart möjligt!

Vimes;n56203 said:
har fåglar fjädrar på snoppen tror ni
Jag tror inte fåglar har snopp, utan en "kloak", som kan göra det mesta en snopp kan, fast den sticker inte ut.

Krille

Super Moderator
Här är en sak: galna forskare. Tydligen ska de enligt vetenskapen vara mer av galna ingenjörer. Där har vetenskapen helt klart fel!

obak

Hero
Läkarvetenskapen är ren BS, man KAN ta tre slag i huvudet med ett tvåhandssvärd, eller tjugo dolkstötar i bröstet och inte bara överleva utan vara fullt återställd efter tre dagars vila och för-industriell vård!

Ond bråd död

Swashbuckler
Ymir;n56316 said:
Jag fattar inte problemet, befjädrade dinosaurer är fucking badass.

Bra försök, men mer fabulous än badass.

Dinosaurier har aldrig varit min grej, de är som jätterobotar eller zombies. Meh. Men när man kom på att de nog hade fjädrar så var det helt klart dödsstöten.

Sen en fråga till er som är insatta, är det bevisat att de var så färggranna, eller är det bara artistisk frihet som orsakat det?

chrull

Stockholm Kartell
Den här tråden påminner mig om Explosions in space-regeln:
"I propose the "Explosions in Space Rule" which goes like this, and which should be printed at the beginning of every game:

Are there explosions in space in this game--like in Star Wars? Or not--like in real life? We, the game designers have left this entirely up to you.

Before each gaming session, you must get together with your players and decide, as a group, whether--should such a contingency come up--there will or will not explosions in space. If you cannot all agree, or if this conversation goes on for longer than 20 minutes, DO NOT GAME WITH THOSE PEOPLE."

Ymir;n56316 said:
Jag fattar inte problemet, befjädrade dinosaurer är fucking badass.

Den där får ju stryk av en Mongolosaurus på en stridsrunda.

Ond bråd död;n56317 said:
Bra försök, men mer fabulous än badass.

Dinosaurier har aldrig varit min grej, de är som jätterobotar eller zombies. Meh. Men när man kom på att de nog hade fjädrar så var det helt klart dödsstöten.

Sen en fråga till er som är insatta, är det bevisat att de var så färggranna, eller är det bara artistisk frihet som orsakat det?

Mig veterligen är färgerna i alla fall mestadels gissningar. det är i alla fall vad jag läst.
Men kan ju hända jag massuppfittat det hela.

anth

Vetefan
Reddokk Fheg;n56332 said:
Mig veterligen är färgerna i alla fall mestadels gissningar. det är i alla fall vad jag läst.
Men kan ju hända jag massuppfittat det hela.
Men... dinosaurier är ju färgblinda.

deusexmatteo

Warrior
Läste att en Trex skulle se ut som en enorm kråka, tyckte det lät lite coolt. Velocirapton ser ut som den har packat väskorna till Rio och är redo att slå sig loss ur den grå vardagen!

obak

Hero
Brandtekniker och petrokemi är också en såndär sak som bara är bluff, ALLA vet att lampolja = Napalm! Allt annat är LÖGN och FÖRTAL!
Ta bara vanliga oljor som används i lamor, ex smör, oliv, fisk eller kokosolja. Visste ni att ALLA dessa ingredienser är förbjudna enligt Genevekonventionen? SÄKERT! Så kom ihåg! Nästa gång du brer en macka så leker du med DÖDEN!

Ymir

Liten kantbaron
obak;n56452 said:
Brandtekniker och petrokemi är också en såndär sak som bara är bluff, ALLA vet att lampolja = Napalm! Allt annat är LÖGN och FÖRTAL!
Ta bara vanliga oljor som används i lamor, ex smör, oliv, fisk eller kokosolja. Visste ni att ALLA dessa ingredienser är förbjudna enligt Genevekonventionen? SÄKERT! Så kom ihåg! Nästa gång du brer en macka så leker du med DÖDEN!
alltså, att folk har nån slags tråkkonservativ motvilja mot velociraptorer på väg till Rio, det må vara en sak, men kom fan inte och gnäll på vetenskapens förmåga att förse oss med explosioner och bränder och saker i allmänhet som brinner värre än bostadsmäklare i helvetet. Klortrifluorid. Nuff' said.

Ymir;n56458 said:
alltså, att folk har nån slags tråkkonservativ motvilja mot velociraptorer på väg till Rio, det må vara en sak, men kom fan inte och gnäll på vetenskapens förmåga att förse oss med explosioner och bränder och saker i allmänhet som brinner värre än bostadsmäklare i helvetet. Klortrifluorid. Nuff' said.

varför just bostadsmäklare? detta är väl knappast de som brinner värst i helvetet. glöm inte "folk som kör för sakta på motorvägen" dessa har nog en helt egen avgrund i helvetet långt djupare ner än alla andra

Staffan

Myrmidon
Reddokk Fheg;n56460 said:
varför just bostadsmäklare? detta är väl knappast de som brinner värst i helvetet. glöm inte "folk som kör för sakta på motorvägen" dessa har nog en helt egen avgrund i helvetet långt djupare ner än alla andra