Jag har alldeles för mycket pågående i livet för att orka anordna ett forumsspel just nu, men jag tänker absolut hålla ett femte varulvsspel vid lämpligt tillfälle och tänkte diskutera lite tredje fraktion med er för att få lite inspiration.
I mitt första spel (DoD-tema) så hade jag en 3e fraktion på tre personer vars mål var att få bort alla spelare med ett visst attribut. De hade ingen särskild förmåga utan hela tanken var ett experiment med hur de skulle våga starta drev. Inget jag var nöjd med, och grejen med att ingen annan visste om deras mål byggde upp inför ett totalt antiklimax om de skulle vunnit.
Två gånger (CoC-temat och nu senast i Mutant-temat) har jag kört med en välkänd 3:e fraktion, där en ensam spelare på något sätt "rekryterar" andra spelare och vinner om alla kvarvarande i spelet är påverkade. Funkar bra om man inte (som jag gjorde sist) gör bort sig med -hur- rekryteringen sker.
Sedan så har vi (i mitt star wars-tema) 3e fraktionen som får plocka ut en extra spelare ur spelet varje runda och hade som vinstmål att alla kvarvarande spelare skulle ha ett visst attribut. Tanken kom upp efter att CoC-spelet med massa deltagare dragit ut långt på tiden och jag ville sänka spelantalet lite fortare.
---
Så vad ska jag hitta på nästa gång? Något helt nytt? Får ju inte bli förutsägbart heller att jag kör på med en fraktion som 90% av spelarna fattar finns på 2 sekunder. Finns det någon ny idé jag borde ta in? Ska jag strunta i att ha en 3e fraktion helt och hållet? Ska jag slå på stort och ha en 3e -och- en 4e fraktion?
Vad tycker ni?
I mitt första spel (DoD-tema) så hade jag en 3e fraktion på tre personer vars mål var att få bort alla spelare med ett visst attribut. De hade ingen särskild förmåga utan hela tanken var ett experiment med hur de skulle våga starta drev. Inget jag var nöjd med, och grejen med att ingen annan visste om deras mål byggde upp inför ett totalt antiklimax om de skulle vunnit.
Två gånger (CoC-temat och nu senast i Mutant-temat) har jag kört med en välkänd 3:e fraktion, där en ensam spelare på något sätt "rekryterar" andra spelare och vinner om alla kvarvarande i spelet är påverkade. Funkar bra om man inte (som jag gjorde sist) gör bort sig med -hur- rekryteringen sker.
Sedan så har vi (i mitt star wars-tema) 3e fraktionen som får plocka ut en extra spelare ur spelet varje runda och hade som vinstmål att alla kvarvarande spelare skulle ha ett visst attribut. Tanken kom upp efter att CoC-spelet med massa deltagare dragit ut långt på tiden och jag ville sänka spelantalet lite fortare.
---
Så vad ska jag hitta på nästa gång? Något helt nytt? Får ju inte bli förutsägbart heller att jag kör på med en fraktion som 90% av spelarna fattar finns på 2 sekunder. Finns det någon ny idé jag borde ta in? Ska jag strunta i att ha en 3e fraktion helt och hållet? Ska jag slå på stort och ha en 3e -och- en 4e fraktion?
Vad tycker ni?