Jag är så jävla feg, så jag kommer att utelämna vilka fienderna eller motståndet är. Finns alltid risk för att sånt kommer och biter en i rumpan.
Men; annars skulle det vara ett helt sinnessjukt samberättarspel med drag från framförallt Utpost, där man klarar sig bra så länge man har sammanhållning men det går åt helvete när man är splittrad, och rätt ofta har man rätt awesome äventyr (lektioner). Mindre irritationsmoment i form av elever man inte riktigt når fram till agerar små "bomber" som man måste reagera på och så, och en gång per spelrunda är det "programgruppsmöte" då man vädrar vad man tycker om Utsidans alla små knep och jävligheter, kramas (ok, inte bokstavligen), skrattar och även tar itu med mer allvarliga bomber som dykt upp. Där är det riktigt samberättande, och kan bli riktigt dramatiska diskussioner ibland, och ganska starka känslomässiga grejer.
Det finns ett finurligt XP-system som innebär att ju mer man engagerar sig och ger av sina insamlade poäng, desto mer poäng får man tillbaks. Poängen kan sedan investeras i att orka fortbilda sig, spendera fritid med förberedelser, och öka sin entusiasmmätare.
Ju längre man spelar, desto svårare blir det att hålla Utsidans nedbrytande effekter i schack, och man får inte lika mycket XP längre, och entusiasmen dalar. Då kan man hålla sig kvar i spelet ett tag till genom att aktivt kämpa mot utsidan och engagera sig så blodet svallar, eller bara resignera och låta Utsidans representanter göra som de vill.
Det gör inget att vissa spelare blir tvungna att sluta spela under en längre kampanj, det kan vara riktigt roligt att hela tiden få nya bekantskaper när nya spelare hoppar med.
Själv har jag just fått en Utmaning som innebär att jag ska ha ett ämne jag inte känner mig helt bekväm i, Engelska - men en av de andra spelarna har erfarenheter och delar med sig gladeligen. det är ett riktigt samarbetesspel detta. I morgon inleds Höstterminen på riktigt, då kommer elever och så; jag har spenderat förberedelsefasen nu med att tagga upp mig riktigt så jag har hög Entusiasm redan i början, så att jag kan ta lite smällar innan man kommit igång.