Troberg
Sinister eater
Jag har ungefär en shitload gamla datorer och skrivare som jag inte använder och inte kommer att använda. Alternativen är att plocka ut de delar jag ev kan ha nytta av och sedan köra resten på tippen eller att ge dem till någon som eventuellt har nytta av dem. Jag föredrar det senare.
Prylarna är ungefär:
10-20 stationära datorer, från 386 till P1.
En handfull matrisskrivare, en billig bläckis och en liten laser.
Några monitorer, 14".
Två seriella terminaler.
Några tomma datorlådor.
Ev lite annat blandat plock (tex några VHS-spelare).
Inga dunderburkar med andra ord, men användbara om man har speciella ändamål för dem. Kanske sätta upp så att man kan dela information diskret via chatt under rollspel? Mus och tangentbord ingår inte. Allt funkade när jag senast testade det, men det kan ha varit flera år sedan, så jag lämnar inga garantier.
Eftersom jag skänker bort stuffet så skickar jag ingenting och kör ingenting någonstans, hämtning på plats gäller (och platsen är Borlänge). Du måste inte ta allt, men jag är glad för allt jag blir av med.
Prylarna är ungefär:
10-20 stationära datorer, från 386 till P1.
En handfull matrisskrivare, en billig bläckis och en liten laser.
Några monitorer, 14".
Två seriella terminaler.
Några tomma datorlådor.
Ev lite annat blandat plock (tex några VHS-spelare).
Inga dunderburkar med andra ord, men användbara om man har speciella ändamål för dem. Kanske sätta upp så att man kan dela information diskret via chatt under rollspel? Mus och tangentbord ingår inte. Allt funkade när jag senast testade det, men det kan ha varit flera år sedan, så jag lämnar inga garantier.
Eftersom jag skänker bort stuffet så skickar jag ingenting och kör ingenting någonstans, hämtning på plats gäller (och platsen är Borlänge). Du måste inte ta allt, men jag är glad för allt jag blir av med.