God45
#PrayersForBahakan
Okej så jag kollade upp den här kampanjen nu när jag läste det du skrev om den. Jag har inte brytt mig att göra det innan. Och wow. WOW. Så den innehåller tydligen:Okej, The Wild Beyond the Witchlight. Någon som är pepp? Någon som tänker köpa det eller tom (vågar jag säga det?) - spela det?
Jag är rätt nyfiken - inte minst på detta med att man ska kunna spela igenom hela äventyret (typ) utan våld. Det känns som att en sak 5e skulle kunna vara är ett slag glad-fantasy och det här äventyret ligger i linje med det? Jag kan själv känna att - måste det vara så mycket våld? Och vad händer om vi tar bort våldet? Hur förändrar det spelet? Jag tycker oavsett att det är ett modigt val av Wizards och en sak jag gillar med 5e äventyren är att de är så olika från varandra. De första var rätt vanilj, men det känns som att Wizards nu vågar satsa på rätt annorlunda idéer. Jag gillar det.
-Spelbara kaninpersoner.
-Karaktärer från den tecknade D&D serien.
-Clowner.
Hur ska man kunna välja icke-våld under de omständigheterna?! Like come on! Om jag ser en kanin clown kommer jg döda den! Eller om tecknade Dungeon Master dyker upp? Gandhi hade spöat den killen!