Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tycker det låter helt okej. Det finns ju folkslag som får flyga typ från start vill jag minnas. Och vid nivå 12 borde olika former av flygning inte ligga så långt ifrån vad olika magikerklasser kan åstadkomma?
Nä, Fly finns på tre av rollfigurernas listor och en av dessa tre har dessutom magiska pjucks.Jag tycker det låter helt okej. Det finns ju folkslag som får flyga typ från start vill jag minnas. Och vid nivå 12 borde olika former av flygning inte ligga så långt ifrån vad olika magikerklasser kan åstadkomma?
(Min fetstil).But the first thing you'll encounter after the table of contents is Elegy for the First World, a one-page piece of fiction that explains the creation of the First World and how both the Material Plane and all the other settings came about. It ties the actual creation of the D&D multiverse to dragons, specifically Bahamut and Tiamat, who then created Sardior, the ruby dragon and first of the gem dragons.
Don't mistake the one-page elegy for fluff. It actually provides insight to where D&D is going with its multiverse, and, I believe, is a hint that Planescape or something similar is one of the settings to come.
Strixhaven är den enda som jag kände någon pepp för måste jag erkänna. Knock off Harry Potter är ganska kul.Vi vet nu vilka de fyra närmaste 5e-böckerna blir: Fizbans Treasury of Dragons, Strixhaven Cirruculum of Chaos, Mordenkainen Presents Monsters of the Multiverse, Critical Role Call of the Netherdeep. Vad tänker ni kring de hör böckerna?
Fizbans Treasury of Dragon: Jag kände noll pepp när nyheten kom, men den här genomgång på EN world gjorde mig faktisk lite sugen? Drakar är coola, och jag vill ha med drakar i kampanjen jag får och funderar på. Men det är mycket pengar. Kanske.
Strixhaven Cirruculum of Chaos: Magic? Nej tack.
Mordenkainen Presents Monsters of the Multiverse: Jag har Volos och Mordenkainens digitalt, och tycker välja att typ 15% av monstren är något att ha, så känner inget behov av att köpa böcker. Dock gillar jag de nya statblocken, så jag tänker att om de bra monstren i de två gamla böckerna kommer med här så köper jag kanske boken? Gillar också att de samlar alla spelbara raser i en bok. Gissar att alla kommer att var omgjorda efter Tashamodellen och utan underraser (läste en sådan spelkulation någonstans), två bra ändringar i mina ögon. Kanske.
Critcal Role Call of the Netherdeep: Jag köper bara äventyr för inspiration och det ser inte ut som att det finns något för mig att hämta i det hör äventyret. Nästan helt säkert inget för mig.
För att spela eller för att läsa?Strixhaven är den enda som jag kände någon pepp för måste jag erkänna. Knock off Harry Potter är ganska kul.
Folk har försökt göra det så många gånger online och det har typ aldrig fungerar. Så för att läsaFör att spela eller för att läsa?
Den är helt knäpp. Man börjar ju slå fram sina grunegenskaper, det har Arneson och Gygax stadgat.Jag vill minnas att jag hittade en alternativ steg för steg guide till karaktärsskapande i 5e. Någon som vet vad jag menar? Den officiella ordningen känns inte helt 100.
Hon förklär allihop till drows så att de kan infiltrera staden lättare!Okej, fråga om råd.
Mina spelares RPs ska snart infiltrera en mörkalvsstad (Q´Xorrlarrin om någon undrar), döda matriarken och befria ett antal släktingar/vänner samt så många slavar som möjligt. En RP är Eilistraee-paladin och kommer att be sin gudinna om hjälp. Givet uppdragets art och episka skala tänker jag att hon ska ge dem hjälp. Men när jag läser DMGn s 227f om Blessings och Charms hittar jag inget som jag riktigt tycker passar. Vad tycker ni Eilistraee ska ge gruppen för hjälp? Ett vapen? En ängel? +2 i CON till alla? Möjligheten att kasta en viss trollformel? Hjälp mig komma på något passande, fräckt och lagom mäktigt!
Haha, det är kanske den gordiska knuten! De har brottats med just infiltrationsfrågan, för allt hänger på den. Grejen är att striderna klarar de troligen om de inte blir upptäckta. Fast jag tänker ett steg längre, för det finns många i Q'Xorrlarrin som kan se igenom vanliga och magiska förklädnader. Så hon förklär dem inte till mörkalver. Hon gör dem till mörkalver.Hon förklär allihop till drows så att de kan infiltrera staden lättare!
Nej, det här kör du på. Men de får också något slags krav på annan prestation också, annars riskerar de att inte förvandlas tillbaka. Det är en gud, det är episkt, Nu kör du utanför regelboken och gör något såhär fett!Haha, det är kanske den gordiska knuten! De har brottats med just infiltrationsfrågan, för allt hänger på den. Grejen är att striderna klarar de troligen om du inte blir upptäckta. Fast jag tänker ett steg längre, för det finns många i Q'Xorrlarrin som kan se igenom vanliga och magiska förklädnader. Så hon förklär dem inte till mörkalver. Hon gör dem till mörkalver.
Nja, kanske för vilt. Men jättebra post, jag ska grunna vidare i detta spåret.
Jag satt faktiskt här och tänkte i samma banor just nu.Nej, det här kör du på. Men de får också något slags krav på annan prestation också, annars riskerar de att inte förvandlas tillbaka. Det är en gud, det är episkt, Nu kör du utanför regelboken och gör något såhär fett!
Ja, så de förvandlas till Drow och om de inte dödar matriarken så är de fast i sina nya former tills de gjort det! Vill du göra straffet värre kan ju paladinen förvandlas till en Drow man ifall de misslyckas. Det är hårt och skamligt i ett matriarkat.Jag satt faktiskt här och tänkte i samma banor just nu.
Ja, jag måste kanske köra den här idén.
Det blir något de kommer att minnas i alla fall.
Faktum är att paladinen redan är drow och man. Long story.Ja, så de förvandlas till Drow och om de inte dödar matriarken så är de fast i sina nya former tills de gjort det! Vill du göra straffet värre kan ju paladinen förvandlas till en Drow man ifall de misslyckas. Det är hårt och skamligt i ett matriarkat.
Drow anade jag med tanke på gudinnan men hade inte gissat man. Men nej, då funkar inte den grejen.Faktum är att paladinen redan är drow och man. Long story.