Musk är ju förvisso en expert på att kasta bort pengar.
Men just det här tror jag nog mer bara är ett mediastunt, då jag inte ser mycket av intresse för Musk i den affären.
Vet vi något om Musks D&D-bakgrund/erfarenhet?
Han tweetade (Xade) ju för några veckor sedan om att han var missnöjd... typ med hur Hasbro hanterade Gygax arv (eller vad han nu skrev).
Om jag minns rätt så tog Wizards över ett fallfärdigt TSR/D&D... delvis därför att (de rika människorna bakom) Wizards var D&D-fans och ville förvalta D&D vidare. Dvs, inte bara för att göra vinst på kort sikt. Det gjorde de ganska bra under ganska mångar år. Så därför blir jag nyfiken vad Musk har för relation till D&D (som spelare).
Precis som tidigare så önskar jag inte att D&D är politiskt.
Under ett antal år så har D&D varit/blivit politiskt.
Jag förstår att de som har gillat den politiska riktning D&D haft under Hasbro nu anar att de kommer ogilla riktningen det tar under Musk.
Så nu kanske fler förstår varför jag ogillat politiseringen av D&D tidigare.
Hur som helst, som det är nu har väl Hasbro alienerat sina D&D-fans så mycket, att åtminstone i den här tråden finns det knappast några D&D-älskare kvar (?). Så jag förstår att det mest blir galghumor.
Jag spelar en klon idag. Så har det varit i ett antal år. Jag hade hellre älskat Dungeons & Dragons, än känna mig lite som i exil och spela en klon. Men jag kan varken älska Hasbro, Wizards eller 5e (eller 5.5e). Så jag kan i varje fall hoppas att Musk köper Hasbro/Wizards/D&D och att det blir bättre. Jag tror inte att D&D kan ta en sämre riktning än det redan är på väg i. För mig som möjlig kund och spelare.