zonk
muterad
Planescape! Vill ha, nuuuuuuuuu!PLANESCAPE CONFIRMED!
...
Höst 2023 Planescape
Planescape! Vill ha, nuuuuuuuuu!PLANESCAPE CONFIRMED!
...
Höst 2023 Planescape
Antar inte det ... Och inte ett ord om Dragonlance här heller.Spelljammer har ju kommit! Någon som har köpt?
Noterade Dragonlance för bara några minuter sedan... när jag letade efter något annat.Antar inte det ... Och inte ett ord om Dragonlance här heller.
Själv är jag inte intresserade av endera. Kanske att jag köper Planescacpe dock.
Jag vet inte så mycket om Dragonlance egentligen, men känner inte heller att det är något i den av det lilla jag har läst som lockar. Episkt krig mot drakar, med snitslad bana till förutbestäm slutstrid? Nej tack, ge mig några platser att utforska eller en fisktank att simma runt i.Men de gör inte att jag känner mig mer pepp på att använda dragonlance som spelvärld.
Böckerna - romanerna (läst en och en halv, de först) känns verkligen rälsade, som att huvudpersonerna inte har någon agens, utan bara följer en snitslad bana. Jag vet inte om jag tänker så för att jag hört här på WRNU att Dragonlance-äventyren är så rälsade.Episkt krig mot drakar, med snitslad bana till förutbestäm slutstrid?
Det är ju så de brukar beskrivas....undrar ibland om de gamla publicerade Dragonlance-äventyren bara är spelbara versioner av romanerna... någon som vet?
Jag har tyvärr ingen koll, har länge velat kika i de gamla modulerna dock då de anklagats för att förskjuta spelet mot såväl det narrativa som den linjäraplotten och rälsandet. Huruvida detta är sant vet jag dock inte, därför jag skulle vilja läsa dem....undrar ibland om de gamla publicerade Dragonlance-äventyren bara är spelbara versioner av romanerna... någon som vet?
Ja, det har ju blivit en etablerad sanning i historien om DnD och rollspelandet i stort. Värd att granska, alltså.Jag har tyvärr ingen koll, har länge velat kika i de gamla modulerna dock då de anklagats för att förskjuta spelet mot såväl det narrativa som den linjäraplotten och rälsandet. Huruvida detta är sant vet jag dock inte, därför jag skulle vilja läsa dem.
Ja, gör gärna der!Jag har däremot Dragon Queen boken som jag börjat läsa och även om den är linjär så uppskattar jag vad jag läst än så länge. Kan återkomma med ett bättre omdöme när jag läst helheten och hunnit tänkt lite omkring det jag läst.
Premiären i USA verkar vara 10 mars nu. Och 29 mars i Sverige.... DnD-filmen (premiär i USA 31 mars)...
Och efter att man har claimat (klickat på den knappen), skulle man tro att "View Content" skulle föra en till själva grejen. Men det funkade inte för mig. Länken saknade den avslutande delen. Om någon annan får samma problem, så använd den här länken efter att ni har claimat.Men man måste ”claima” dem för att få se dem. Dvs man behöver ett konto på DDB, tror jag.