antieck
Veteran
De verkar som nästan alla hatar chronopia.
Kan någon svara mig varför folk känner detta förakt mot den spelvärleden
Kan någon svara mig varför folk känner detta förakt mot den spelvärleden
För att den inte var typisk alver/dvärgar/hober slaktar orcher i grottor-fantasy. De var vana vid traditionella vandrande äventyrare i vildmarken, plötsligt så poppar det upp någon med lite nytänkande och gör fantasy i en stor stad. Det hade man inte sett förut, alltså var det fel. Folk gillar inte nytänkare, se bara hur det gick för Giordano Bruno...Kan någon svara mig varför folk känner detta förakt mot den spelvärleden
Jag tror att antalet Chronopia-fobiker är mycket mindre i relation till hur mycket de hörs än man kan tro. Det var på modet att dissa Chronopia för fyra, fem år sen, men nu har det vänt.De verkar som nästan alla hatar chronopia.
Jo, det har du en poäng med. Hade det fått en egen identitet så skulle folk accepterat det mycket bättre.Jo, jag tror nog det me, och att det dessutom har namnet Drakar och Demoner i sig, hade spelet bara hetat Chronopia så tror jag de vart en annan sak
För min del så ogillar jag just Chronopia för att det mesta är sådär upplåst. Det ärstora maffiga vapen & rustningar.. För min del så tycker jag att det bara ser löjligt ut.De verkar som nästan alla hatar chronopia.
Och nog var det en härlig blandning, alltid. Åtminstone är jag väldigt nöjd med min spelledarinsats så här när jag tänker tillbaka på det. Måste ge mig på den kombinationen någon mer gång.Detta har gjort att när vi har spelat Chronopia har det varit den värsta blandning utflippad humor och riktigt hemska, mörka teman jag någonsin sett maken till...
Jag gillar Dragonlance, Pratchett och Tolkienböcker och blev för inte så länge sen 33.Jag tror dock att Target i och med Chronopia delvis grävde graven för nyrekrytering av rollspelare bland fantasydiggande gossar i nedre tonåren (sådana som gillar Dragonlance-, Pratchett- och Tolkienböcker m.m.)
Jag med (kanske inte Dragonlance, men resten), men jag är trots allt fem år yngre än du...Jag gillar Dragonlance, Pratchett och Tolkienböcker och blev för inte så länge sen 33.
Helt sant, när DoD6 kom ut visade det ju sig att det kunde bli mycket sämre...Jag tror att när man nu ser det i backspegeln och rollspelen utvecklats så var det inte så hemskt trots allt.
Ta en funderare och försök komma fram till om det där var en vettig sak att kläcka ur sig på DoD-forumet eller inte.Helt sant, när DoD6 kom ut visade det ju sig att det kunde bli mycket sämre...
Nåja, vi får hoppas på att DoD's svacka har nått sin lägsta punkt och är på väg upp igen. Expert och DoD6 verkar ju tyda på det åtminstone.