LordTengel, nej, tyvärr du kommer inte att få något battle royale och för att förtydliga mig angående kvalitén på Helmgast spel. Jag säger inte att de är dåliga, jag bara säger att folk går inte man ur huse och pekar finger och säger att "sådär ska det göras", "praktexempel", "perfektion". Jag har många synpunkter på Helmgast produkter men eftersom jag själv tillhör branschen avstår jag från att såga sönder och kommentera, utan nöjer mig med att konstatera att kvalité uppfattas olika. Jag respekterar att Marco tycker att DoD2016 är skit och inte det han förväntar sig, det är ok, men vi har också erbjudit oss att han (och alla andra som inte är nöjda) får lämna tillbaka spelet och få pengarna tillbaka. Man ska också ha i åtanke att fem personer, eller kanske tio personer som skriker högt på ett forum inte är alla kunders röst. Vi får mängder av uppmuntrande mail och inlägg om spelare som älskar det vi gör och har gjort med Drakar och Demoner. Vi har dock full förståelse för om inte alla, alltid är nöjda med det vi gör. Man har inte åsiktsföreträde för att man skriker högst eller för att man tillhör Rollspel.nu eller ett annat spelföretag. Man har en åsikt bland många andra, och den åsikten betyder mer eller mindre hur nyanserad man är.
Jag hade högre tankar om att rollspelsbranschens representanter (för att undvika just att vi sågar varandra till höger och vänster) höll en något mer nyanserad bild. Vi fick exempelvis överbevisa Marco då han påstod att han frågat en tryckare som sa att felet vi påstod uppkommit inte ens kunde uppkomma. Det kunde det.
Hursomhelst, jag har inget emot varken Marco eller Helmgast och tänker inte delta i något pajkastande. Jag har sagt det förut och säger det igen. Är någon inte nöjd så får man pengarna tillbaka. Vi tycker det är en rätt fair deal eftersom vi inte har möjlighet att trycka nytt (liknelsen med skorna haltar ju något.. butiken säger ju inte "sure, vi tillverkar ett par nya skor till dig"). Vi har också sagt att vi ska försöka kompensera de som backat oss nästa gång vi gör en Kickstarter, men vill undersöka det innan vi kan lova något.