DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
424
Location
Stockholm
F ö, vad jag har hört om Ålderträdets Bane, så verkar det ej vara ansett som en produkt från Fria Ligan, utan är helt Magnus egen - rätta mig gärna om jag har fel här. Innebär alltså att det kanske är mer oklart om den kommer som rent tryckt produkt från FL-håll.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,020
Location
Marjura
Finns det status även kopplat till om det kommer på engelska?
Tänkte bla på Svavelvinter, finns den på engelska? Känns ju annars som något som skulle kunna bli maffigt?
Allt som getts ut till DoD23 hittills (utom bokserien) har även kommit på engelska. Originaläventyret från 87 finns inte på engelska, och inte heller rollspelet 2013 från Ligan (även om en quickstart släpptes som pdf har jag för mig?)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
424
Location
Stockholm
Precis, ryktesvägen "visste" vi bara "Egerkrans. Stadsmodul. Kickstarter i vår" - nu när Arkand finns med i Ärans Väg (ett antal omnämningar) så är det nog rätt safe (understatement) säga det är en Ligan-produkt. Om det blir en KS återstår se (och ja, våren är passerad - men det var vad min källa sa), men jag gissar på ja - eftersom det är en "expansion".
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
6,169
"Arkand" fick mig så inriktad på "Samarkand" att det tog mig till nu att fatta att det är ett anagram på "Kandra".
Själv tänkte jag på Arkland, som jag vill minnas är en plats i Trudvang.
 

Gangleri

Eken i mitt hjärta
Joined
20 Oct 2023
Messages
29
Location
Eken
Alla de här framtida expansionerna gör att jag verkligen kommer sitta klistrad vid spelbordet å lira spelet. Och jag gillar verkligen att Ligan har en plan på vad de vill göra med DoD23.
 
Top