DoD DoD23 - vad kommer härnäst?

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,495
Det går ju att ‘DoD23:fiera’ Svavelvinter så att det “passar” in mer i gladfantasystilen som DKH och ÄV har, spekulerar jag.
Ja helt klart. Man borde kanske (i mina ögon) också koppla loss den Shagul, konfluxerna och metafysiken - men det är ju lätt gjort utan att det påverkar äventyret i övrigt i särskilt hög grad.
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
1,036
Det går ju att ‘DoD23:fiera’ Svavelvinter så att det “passar” in mer i gladfantasystilen som DKH och ÄV har, spekulerar jag.
Klart att det skulle , men jag undrar om det är någon vidare bra idé. Det känns väldigt annorlunda i stämning och anda.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
2,228
Location
Marjura
Utifrån denna GenCon-intervjun

så ser det ut så här; släpps mycket snart:
  • Ärans Väg: Kampanjremake med Döda Skogen, Maktens Portar o (nyversion av) Mörkrets Hjärta.
På gång på sikt i nämnd ordning (9 min in):
  • Arkand: stadsexpansion. Samma format som ÄV.
  • Magiexpansion: 15 nya magiskolor, alkemi, magiska vapen, allt om magi. samma format som ÄV.
  • Expertregler: regelmodul, frivilliga utvidgade regler, nya yrken, förmågor, sekundära färdigheter, större slag, basbygge (Ligan har börjat kika på den, troligen släpp 2025/26 men Arkand och Magi före i pipen.)
Framtid:
  • Svavelvinter: uppdaterad text/illustrationer (mer än halvt bekräftat, dock ej påbörjad; källa Dragonzine 1 m fl intervjuer). Nämns inte i intervjun ovan.
    och så den här så klart i oktober:
  • Magistratens Drag: officiellt kongressäventyr 24, som jag antar/hoppas alla spelare får ett exemplar av).
 
Last edited:
Top