Re: Dumpa nivåerna!
EN variant som jag tänkt på, är att istället för så stora hopps om det är nu, så kan man ju dela upp det i säg, 10 små levlar. Jag menar, då blir det en mer realistisk utveckling av rollpersonen, och man slipper fenomenet:
-"Ah vad skönt att vakna upp nu på morgonen! Jag känner mig så stark, och känner mig mycket bättre på att slåss! Och jag har precis kommit på ett antal nya böner också! Vad häftigt! Och simma har jag lärt mig! Hmm... Jag som bara varit i en öken de närmsta två åren... Hmmm... Jaja, nu kan jag simma i alla fall."
Mycket överdrivet exempel, men det är lite så jag ser det på. Det går förstås att komma ifrån det där lite grann genom att tänka ut lösningar(de tränar mellan äventyren och tränar på sina nyanvända erfarenheter och blir därmed bättre) Kruxigt bara om man kör en lång ihållande kampanj...
Jaja, jag tycker att om man kunde dela upp varje nivå i säg, 10 smånivåer, så skulle jag stå ut med levelsystemet. Någon med kommentarer på detta förslag, som just poppade upp i mitt huvud?
"Fredda the mean" som snart kommer vara "känd" som Hawkmoon...